FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur mycket drar ni in igenom snitt varje månad?
Vad skriver ni om och hur länge har ni varit aktiva i bloggen? Personligen har jag två st bloggar hos blogger som går väldigt bra. Har varit aktiv i snart ett halvår och har de senaste tre månaderna haft en stadig inkomst runt 1200 usd via adsense och runt 4000 kr via svenska affiliate program. Dela gärna med er. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag bloggade hos Blogger för två-tre år sedan så drog jag inte in särskilt mycket.
Främst på grund av att det var en "generell blogg" jag drev, och inte en inriktad på någon speciell nisch. Det är för övrigt ingen egentlig skillnad på inkomsterna vare sig man bloggar hos Blogger eller Wordpress ![]() Senast redigerad av Sweely den 2011-01-02 klockan 18:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har en blogg lokaliserad på blogspot / blogger som jag dragit in cirka $200 på, funkar finfint.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det inte lite riskigt att blogga från en domän man inte äger? Om blogger skulle lägga ner (inte så sannolikt kanske...) eller något annat oförutsett händer så försvinner ju inkomsten i ett nafs.
Jag har bara provat att blogga lite (en om hantverk, den andra om natur) men någon inkomst att tala om blev det inte. Däremot gick det bättre med hemsida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om man börjar blogga är det då inte smart att lägga upp samma text på flera språk förutsatt att man kan språken såklart. Vill börja skriva, några tips, nån bra e bok att läsa om ämnet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock så använder jag mig av en rullgardin via google translate. Så att man kan halvtaskigt översätta innehållet via translate. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Ska man bygga en inkomstbringade sajt på ett seriöst sätt så ska man se till att ha total kontroll över allt. Dvs, egen plattfom, domän etc. Kommer aldrig göra om samma misstag. mvh / Håkan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Dessa beslut kan de ta utan att du som har bloggen kan göra så mycket åt det så länge det är på en gratistjänst som exempelvis blogger eller wordpress.com. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Tänkte väcka liv i tråden. Hur tror ni en MFA-sida gör sig på Blogspot, med egen domän så klart? I jämförelse med Wordpress + webbhotell. (Bortse från risken att bloggen stängs ner).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|