FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har kikat på priserna gällande köp av länkar och det är inte billigt, runt 2000 SEK för en pr 3 länk, så om man vill ha ca 100 kvalitetslänkar så kostar det ca 100K. Är det så mycket man ska räkna med för en webbsida? Jag är även medveten att man bygger länkar själv, då undrar jag när väljer ni att köpa länkar?
Jag har lite svårt att förklara, men jag hopas ni förstår vad jag menar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har fått ett antal hemsidor att placera sig högst upp på Google, och detta utan att spendera en enda krona på att köpa länkar.
Jag har den senaste veckan lyckats skaffa mig ett par PR 3 och en PR 5 länk - helt gratis till följd av att mitt innehåll faktiskt är av värde för besökaren. Har du bra innehåll så kommer folk vilja länka till dig. Så var fallet för mig, och jag har lyckats skaffa mig oerhört kraftfulla länkar utan att spendera en enda krona. Att köpa länkar är för övrigt inte att rekommendera i mitt tycke då det kan straffa sig i slutändan vilket inte är bra då SEO enligt mig handlar om långsiktighet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast all typ av länkbygge kan leda till straff om man inte är smidig, oavsett om det har skett en pengatransaktion eller inte.
Dock så håller jag med dig till viss del, själv varken köper jag eller säljer länkar just för att jag inte vill ta en onödig risk. Edit: 2000 kronor låter ganska dyrt för en länk från en PR3 sida, och om du nu bestämmer dig för att köpa länkar så skulle jag fokusera mer på relevans än PR. Skulle gissa att en relevant länk från en PR1 sida ger en bättre push än t.ex. en generell länk från en sida med PR4. Senast redigerad av Oskar G den 2011-01-01 klockan 17:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sorry för noob-kapning men vart ser ni vad för PR en sida har?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Googla följande: Pagerank Checker.
Eller så installerar du bara ett tillägg för din webbläsare som visar per automatik varje gång du besöker en sida ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|