FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beställde nyss webbhotell hos er - FS data - och blev lite chockad när man inte kunde betala direkt? Utan att man var tvungen att gå till sin Internetbank.
Sedan såg jag även att en faktura skulle skickas ut via post, detta borde ju göras möjligt att välja själv. EDIT: Såg nu att mitt "Ert webbkonto är klart"-mail hamnade i Gmail's skräpfilter.. Senast redigerad av 2cool4school den 2010-12-24 klockan 21:57 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har varit kund under några olika perioder. Det har under dessa inte varit så stora problem (förutom en del åtkomstproblem på slutet pga strömavbrott etc). Däremot har det alltid varit problem när man bytt till någon annan. Uppsägningar som glöms bort, domännamn som inte avregistreras helt etc. En del för många år sedan nu och de är kanske åtgärdade men det har aldrig gått helt smidigt att lämna vilket gör att jag numer drar mig för att återkomma. Sedan skulle hemsida och kontrollpanel gärna få uppgraderas. Det är i alla fall min erfarenhet även om det nu var något år sedan jag avslutade mina senaste konton hos FS Data.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Dumt att jag nämner det först nu - men man kan skaffa sig gratis webbhotell hos FSData idag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Min syn på FS data har alltid, varit att dom är väldigt tekniskt kompetent, och att dom vet vad dom gör.
När jag var ny i branschen så upplevde jag dom som väldigt dyr, när andra leverantörer kunde leverera till så väldigt mycket mindre (riktigt nog så var det One.com och Jx jag såg på) Jag valde JX, och vi vet ju alla hur den katastrofen slutade. Mina förslag för att kunna konkurrera med dagens marknad (vinna ny mark): 1. Anställa någon som känner marknaden idag (detta är väl gjort nu!) 2. Vara aktiv i sociala medier, Facebook grupp, twitter konto, delta i forum, delta på events. 3. Vara noggrann med att inte kvaliteten sänks med ökat kund-pådrag. 4. Göra det lätt för användare att flytta till, likaväl som att flytta ifrån (avtal, avgifter, och rena funktioner) t.ex bulkflytt / generering av EPP koder etc.) 5. Prissättning, jag tror att det är bra att ha dyrare paket för de kunder som finns idag som kräver mycket, men att ha ett alternativ för den lille entreprenören, och privatpersonerna med liten verksamhet är nog en bra idé. 6. Alltid vara vänlig och trevlig, speciellt i bemötande av irriterade kunder i sociala medier (detta tror jag är ett nytt problem, och något som inte alla tacklar helt galant) OBS: detta är inte kritik på tidigare beteende från FSD, utan mer något som jag kan se som ett generellt problem i en bransch som inte är vana vid sociala medier som uppdateras i realtid. 7. Ingen uppsägningstid, något som jag också tror kan bidra till att få ökad kundmassa, d.vs att man inte behöver binda upp sig på x antal månader. Kommer inte på mer i farten nu, ska försöka igen när jag inte är helt stinn på julmat Vänligen, Fredrik Näs |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har varit kund på FS data för många år sedan och att avsluta konto hos dem var riktigt krångligt samt att det dök upp fakturor ett år efter man flyttat var oxså riktigt kul, vilket gör att jag aldrig skulle välja dem igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi har extremt dålig erfarenhet av FS-Data.
Dyrt webbhotell som hade mer nertid än upptid. För att ha två domäner så blev vi pålurade två webbhotell, till att börja med. Dålig kontrollpanel som är krångligare än vad det borde vara. Ingen kompensation för all nertid enbart dåliga ursäkter. E-postproblem som får en att känna igen sig av loopias kunder. När jag kom in i bilden så bytte vi webbhotell illa kvickt och blev av med lurendrejerierna. Det är inte många moderna webbhotell som fortfarande har 3 mån uppsägningstid. Nej, för de som har en seriös business så rekommenderar jag absolut inte FSData och jag hoppas att driftskillarna där sparkas och ersätts av kompetent personal. Slutade vara kund där 2009 och mycket kan ha förändrats men vi eller jag kommer aldrig sätta vår fot där igen. Som många andra säger så har det även här dykt upp fakturor efteråt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hade Inga avbrott det datum för colo kunder, egen pingdom visade nertid <4 min. Även kontorsnätet fungerade utmärkt
I fsdata fall så var det deras fel för dom inte har någon redundans, mitt nät fungerade utmärk under den tiden förut ett litet mänskligt misstag som drabbade vissa kunder dock inte colo. Hittar inte varför ditt inte skulle fungerat för fungerade för andra Senast redigerad av patrikweb den 2010-12-27 klockan 16:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter nu i telefonkö. 10 samtal före, 13 minuter senare är det 9 samtal före. Suck.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|