FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Även om vi själva är i branchen så måste jag nog säga att Loopias kontrollpanel är riktigt bra och enkel. De har tagit till sig kritik och jobbar ju verkligen på att åtgärda de problem man haft. Det visar ju sig "tyvärr" i att jag lyckas rekrytera färre och färre kunder från dom :P Kan inte säga det samma om andra bolag dock just nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eftersom kunder tror sig med att dessa ger en 100% upptid. Så får jag lite suspekta meningar när jag läser om just City network.
När dom i sin tur även har en del driftstörningar så har dom redan spruckit 100% Överenskommelsen. Vet inte om det här bara är ett fint säljknep? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Zynx - Intressant att i Sverige ser man en 100% upptidsgaranti som något suspekt. I USA tar man det för givet på ett antal olika tjänster. Låt mig förklara lite - webbhotellsdelen är en mindre bit av vår affär. Vi jobbar till stor del med cloud computing och dedikerade lösningar. Dessa två tjänster - och bara dessa två - har 100% garanti. Det innebär inte att de aldrig haft problem - utan bara att våra kunder vet att de kan kräva oss på pengar om det någongång blir problem som är vårt fel. Det är det säkraste sättet att veta att en leverantör är under press att få upp ens dirft efter problem. Det sätter genuin press och vi har alltså alltid detta som utgångspunkt när vi designar ett system.
Hoppas det förklarar lite - men tar gärna vidare diskussion om det. Tror vi kan bli tydligare och måste förbättra det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag använder mig av Loopia till två sidor. Tycker loopia har blivit riktigt bra och snabba när det gäller att regga domän eller begära support.
Loopia gick ut som stora, sedan gick deras system åt helsike. Binero blev helt plötsligt bäst och nu är deras tid över med en massa strul.. Är det att vänta sig City Networks nergång oxå, kanske? Under min tid här på WN så har jag lärt mig att man som webbhotellsägare ska ligga lågt och inte skryta om sina tjänster iaf, hehe.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-20 klockan 12:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dansbandsdax - som kommentar till din fråga om uppgång och fall. Riktigt stor tillväxt är alltid svårt att hantera. Konkurrensen är så pass hård idag att det är nog svråt att göra en binero så att säga. Dubbla intäkterna på bara webbhotell...
Vi har dock varit med i 10 år och byggt upp ett par av Sveriges största driftsföretag. Känner oss trygga i att kunna hantera det. Fö sökes en ny support person - i syfte att ta ytterligare suppor som vi förväntar oss till hösten. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Hur Binero är vet jag inte, men har förstått att de har en super bra service, men i detta läget hjälper det verkligen inte. Jag vet inte hur deras tekniker jobbar eller deras server park ser ut. Men med tanke på alla problem som uppstått så hade jag nog tagit en funderar på om deras tekniker verkligen gör det de ska. Sedan hade jag checkat med leverantörer av hård och mjukvaran och frågat de om hjälp. Så som det är nu skäms man nästan över Binero samtidigt som man tycker jäkligt synd om de. Med tanke på hur aktiva du är här, så blir det kanske en Binero för er del, men se då till att ha allt fixat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ner fler som City Network är nere för?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|