FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://allabolag.se/5566043658 Olaussons & Kleinhubers Webhotel in Sweden AB Bromma Org.nummer: 556604-3658 Person verksam i bolaget 'Kleinhuber, Martin' "Konkurs inledd" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
klein - antar att du köpt domäner för länge sedan. vi har lanserat en ny kontrollpanel där du med ett knapptryck får dina koder som du behöver. Ja - i ärlighetens namn är det mycket som förbättras då vår gamla inte var vad man, eh, önskar av en kp. :-)
Vi har idag drygt 10000 kunder i vår verksamhet som går från domän till webbhotell till cloud computing och dedikerade servrar. Jag hoppas det är en indikation som gör att även vi utanför Stockholm kan vara i åtanke. :-) Vi besöker dock storstaden ofta (senast igår) för att träffa kunder där uppe och andra ställen - träffar även gärna dig nästa gång om du vill får lite "face-time". tartareandesire - jag håller tummarna för tredje gången gillt! :-) Skämt å sido så hoppas vi verkligen vi kommer visa på vidare enorma förbättringar för våra kunder där rätt tjänster, automatisering via kp och kundtjänst står i fokus. Alltid en utmaning men något vi ser fram emot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har svårt att rekommendera ett webbhotell som inte erbjuder cron jobs samt inte har några planer på att införa det. Men jag får väl skylla mig själv som inte kontrollerade den innan jag bytte från binero, antog bara att alla seriösa hotell hade det nu för tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Johan1234: Hur motiverar ni att inte erbjuda möjligheten till cron job? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är väl ändå ett icke-argument? Man kan väl lägga det separat så det inte stör web. Folk som slänger in det ena pluginet efter det andra till sina CMS är väl ett minst lika stort problem i så fall. De flesta erbjuder det idag så det är ett ganska rimligt krav. Dessutom går det ju att fejka crons.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-12 klockan 18:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Erik - som jag förstår det så har våra tekniker tagit ett beslut från ett säkerhetsperspektiv. Vore intressant att få feedback från alla här på WN om just detta. Är det enligt alla er experter här ok att köra cronjob och tillåta det (om än undre vissa restriktioner) och ni ser inte några problem med det? Skulle gärna ha en diskussion igen internt om det om det är så att jag kan argumentera för på ett bra sätt som även täcker just detta att vi inte sänker säkerheten dramatiskt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/bin/php5/bin /var/www/kunden/filen.php Det kan jag hålla med om att det är et säkerhetshål, men det so majoriteten vill ha cronjob till är för att köra de schemalagda jobb som för det mesta finns i CMSer, tex Drupal eller Wordpress, typ hämtningar av RSS-feeds eller exekvering av underhållsuppgifter. Om ni ordnar en lösning så att man bara kan knappa in riktiga URL:er och dessa sedan "hämtas" med curl eller wget så har ni undvikit de värsta säkerhetshålen, om jobben dessutom körs på egna maskner och inte i den delade miljön, så har ni minimerat säkerhetsriskerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderas kan jag bara säga! Själv tycker jag citynetwork är mycket bättre än binero. Dem har dock samma kontrollpanel, men citynetwork har bättre support enligt mig, svarar snabbt och vänligt.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|