Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt förtroende för binero från 100 till 0.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-05, 12:50 #131
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS Visa inlägg
Mina kriterier för en molntjänst är en tjänst som förmedlar resurser utan begränsningar, vare sig när det gäller kapacitet eller geografi. Det är än så länge bara Amazon som pallar det, på riktigt.
Google App Engine? http://code.google.com/intl/sv-SE/appengine/
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 12:58 #132
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Applikationer i Google App Engine publiceras, mig veterligen, bara i ett datacenter. Även om Googles resurser är obegränsade så är det inte ordentligt geografiskt distribuerat. Rätta mig gärna om jag har fel.
JonathanS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 12:59 #133
bo0ork bo0ork är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Nu har du tydligen inte någon trafik med tanke på att du lägger 12 dollar i månaden - vilket är nästan priset för maskinen i sig - jag talar förstås om den dagen man lyckas och får en hel del besökare.
Du har förstås rätt i att kostnaden för bandbredd är väldigt hög jämfört med vanlig hosting. Lyckligtvis kan jag lägga ut bilder och filer till andra maskiner om jag så önskar, vilket gör mycket för att hålla bandbreddskostnaden nere. Ett litet eget CDN, fast för att kosta mindre pengar snarare än få saker snabbare.
bo0ork är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 13:50 #134
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Dagens post på http://blogg.binero.se/2011/01/saker...och-tilltappt/ får en att undra. De berättar att "Detta upptäcktes på ett tidigt stadium och stoppades av våra drifttekniker samtidigt som filerna som hade skapats raderades." men om man tittar på zone-h.org så blev de hackade redan 2 december för att på nytt bli hackade 2-3 januari.
foks är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 14:02 #135
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av foks Visa inlägg
Dagens post på http://blogg.binero.se/2011/01/saker...och-tilltappt/ får en att undra. De berättar att "Detta upptäcktes på ett tidigt stadium och stoppades av våra drifttekniker samtidigt som filerna som hade skapats raderades." men om man tittar på zone-h.org så blev de hackade redan 2 december för att på nytt bli hackade 2-3 januari.

Bineros kunder hackade: http://www.idg.se/2.1085/1.361999/bi...kunder-hackade
Omega Man är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 14:11 #136
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Sådant är trist om man har engelska sidor, de säljs inte helt sällan vidare. Nu sägs det visserligen att det enda de kunde göra var skapa html-filer men det vet jag inte riktigt om jag tror på.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-05 klockan 14:24
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 14:12 #137
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
"Inga filer uppges ha raderats och inte heller ska angriparen ha kunnat utnyttja säkerhetshålet för att läsa innehållet i hemliga filer som kan innehålla till exempel lösenord."
Det där låter som ren BS. Har man rättigheter att skapa filer i användarnas kataloger så lär man ha kunnat läsa filer också.
Lumax är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 14:22 #138
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Lumax Visa inlägg
"Inga filer uppges ha raderats och inte heller ska angriparen ha kunnat utnyttja säkerhetshålet för att läsa innehållet i hemliga filer som kan innehålla till exempel lösenord."
Det där låter som ren BS. Har man rättigheter att skapa filer i användarnas kataloger så lär man ha kunnat läsa filer också.
Mja, det står oxo att hålet var relaterat till "perl", så antagligen hittade de ett script som inte sanerade sitt input ordentligt. Då är det inte orimligt att det begränsats till bara skriva nya filer.
bo0ork är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 14:30 #139
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lumax Visa inlägg
Molntjänster där man är begränsad till prestandan i en enskild fysisk maskin anser inte jag som en "riktig" molntjänst. Jag har sett massor av tjänster där man kan skala upp prestandan till att nyttja som mest typ 8-kärnor och 64 GB RAM. Största poängen med "molnet" som jag ser det är att kunna skala upp "oändligt". Men det finns väl olika typer av moln som med allt annat.
Det finns ingen varken i Sverige eller utanför som kan leverera en server i molnet (IaaS) som kan skala mer än en fysisk maskin. Det går inte att köra en virtuell maskin över flera fysiska hårdvaror. Detta är alltså en myt som många tror går.

Däremot finns det "tjänster" som körs på flera servrar. Google App Engine ex. Men då är man begränsad av applikationen som levereras. Man kan inte köra sina egna applikationer.
Bineros webbhotell kan man kalla molntjänst. Den körs över flera noder och kapaciteten kan ökas och minskas för varje kund.
Björklund är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-05, 14:35 #140
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Det finns ingen varken i Sverige eller utanför som kan leverera en server i molnet (IaaS) som kan skala mer än en fysisk maskin. Det går inte att köra en virtuell maskin över flera fysiska hårdvaror. Detta är alltså en myt som många tror går.

Däremot finns det "tjänster" som körs på flera servrar. Google App Engine ex. Men då är man begränsad av applikationen som levereras. Man kan inte köra sina egna applikationer.
Bineros webbhotell kan man kalla molntjänst. Den körs över flera noder och kapaciteten kan ökas och minskas för varje kund.

Nu är det Binero vi snackar om... Skiten lär väl braka om det kommer lite tryck på den
Eller så får dom för sig att byta utrustningen i drift...
hnn är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017