Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

När blir google sur på en sajt är borta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-07, 12:26 #1
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Standard När blir google sur på en sajt är borta?

Riktig skitmåndag igår.

Min kontrollpanel raderade en hel sajt för mig, en av dom viktigaste. Min bandrobot står på skrivbordet som en äcklig påminnelse att jag ska laga fläkten, vilket aldrig blivit av.

Undelete på Ext3-4 fungerar ju.. ja inte alls bra. Tappade runt 400 timmars jobb.

Men nu är frågan - Kommer google bli sur när jag nu måste lägga upp en äldre version av sajten (med inte alls lika mycket innehåll) Databasen har jag kvar uppdaterad men mycket kod som rör nya funktioner är lost. Då det är jul och nyår kommer det bli omöjligt att hinna fixa i ordning allt igen - så tidigast början på februari är allt igång som vanligt igen.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-07, 15:35 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Google kommer omöjligen att gilla den äldre versionen av din sajt vilket är ganska logiskt om man tänker efter. Riktigt synd att det hände dock, kan inte ens föreställa mig vad jag hade gjort ifall jag vore i dina skor.

Glädj dig dock över att du fortfarande har kvar dina inlänkar
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-09, 12:05 #3
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Google kommer omöjligen att gilla den äldre versionen av din sajt vilket är ganska logiskt om man tänker efter. Riktigt synd att det hände dock, kan inte ens föreställa mig vad jag hade gjort ifall jag vore i dina skor.

Glädj dig dock över att du fortfarande har kvar dina inlänkar
Nu såhär några dagar efter när ilskan har avtagit så känns det väl ok ändå. Att google inte gillar den äldre versionen är egentligen inte sant då det är princip samma sajt i form av struktur etc. Det kommer saknas lite content och det är ju inte så bra såklart.

Men min fråga handlade mest om jag får tillbaka innehållet från en backup, men låt oss säga (hypotetiskt) att det skulle ta några dagar, en vecka, två månader vad skulle google göra då? Dvs. hur lång tid tar det innan google blir sur?

Har ju sett att ibland tar det veckor innan google webmaster tools uppdateras (det är ju såklart inte live men kanske ger en indikation) då kanske det är ok med ett par veckor.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 21:31 #4
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Jag tror inte du ska bry dig så mycket.
Gör det du är bra på och låt Google sköta det dom är bra på.
Lägg ingen energi på diverse verktyg från Google, typ webmastertool. Det är verktyg som verkar mer förvillande än som en hjälp för dig.

Du skriver själv att det inte är live. Inget Google gör sker av en slump och hade dom verkligen velat presentera statistiken *direkt* då hade dom gjort det.
Tänk om Google varit lika slappa med sökresultatet... men av någon märklig anledning är dom inte det... Gissa varför!! :-)

Google skiter i dig. Dom vill att du ska se det (analys av trafik) dom vill att du ska se, för det är bra för dom. Inte dig.
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017