FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag ville lära mig mer om SEO och RSS så därför gjorde jag en hemsida som samlar "all" information om företaget Apple på ett ställe. Anledningen varför valet föll på Apple var att det var just väldigt många bra nyhetersidor och bloggar om Apple runt om på nätet.
Jag har en bild av folk som använder Appleprodukter verkligen avgudar sina prylar så därför gjorde jag designen lite ironisk med en himmel och Steve Jobs som bakgrund. - Det jag vill ha kritik på är hur lättnavigerad sidan är? - Hur upplever du första intrycket? - Vad kan förbättras? Sidan är: www.applenyheter.se (jag vet att applenyheter är särskrivet på sidan, men det har jag gjort medvetet då jag får fler träffar på Google när ordet är särskrivet) Tack på förhand |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lägg med http://www.macpro.se/ och http://maximac.se/ också.
Sen skulle jag nog vilja blanda alla nyheter i ett flöde istället för segmenterat. Annars rätt nice, får se om jag orkar besöka siten =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det första jag lade märke till var det groteskt opassande typsnittet du har valt lägga i sidhuvudet. Kör en sans-serif istället (som du har gjort i payoffen).
Annars är det väl rätt kul idé att samla flera nyhetskällor på samma sajt. Dock ingen sajt jag skulle besöka, då jag inte är jätteintresserad av att läsa om Apple's nyheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Riktigt snyggt!! Enda jag inte gillade var Steve Jobs nuna och typsnittet på din rubrik/logotyp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sidan i sig är intressant, och ser bra ut. Men jag hade skippat Steve Jobs - det ser bara läskigt ut
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Förstår absolut vad ni menar med loggan.
Anledningen till typsnittet var att jag ville få lite nyhetskänsla som tex the new york times typsnitt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Byt ut loggan. Jag tycker inte att den alls passar in på sidan. För övrigt tycker jag att sidan ser bra ut! Lycka till!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Denna sidan är inte helt ny på nätet eller hur? Har för mig att jag vart inne på den ett par gånger!
Tycker sidan är fin och enkel att använda! Men jag tycker att du borde ta bort bilden på Steve Jobs och kanske göra Äpplet lite mindre! Bra jobbat man ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ska fixa till loggan och överväga att ta bort Jobs i veckan. Tackar för feedbacken! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|