Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Någon här som sitter med några nya roliga tekniker?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-06, 23:08 #1
linusoleander linusoleander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
linusoleander linusoleander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
Standard Någon här som sitter med några nya roliga tekniker?

Jag har under min relativt korta tid här på forumet inte sett speciellt många som jobbat med några nya roliga tekniker, tekniker som gör livet enklare för oss utvecklare.

Min första tanke var att webbutvecklare i allmänhet kanske är något old-school och där av håller sig till vad dom kan och vet bäst, vilket i många fall är de man en gång började med.
Strax där efter så slog det mig att utvecklarna i min omgivning på te.x forum, irc:er, *screencast-siter och även irl lägger vädligt mycket tid på att testa och utveckla nya tekniker som gör arbete enklare och roligare.

Gruppen som jag framförallt syftar på är rails/ruby-communityt där CSS-ramverk och BDD är vardagsbegrepp.

Listar några tekniker/projekt från Gihubs most watched nedan som jag själv använder plus några övriga.

Jag generaliserar begreppet teknik för att göra det enklare för mig att sammanfatta listan nedan.

Dessa hör inte explicit till webbutveckling, där av får dom en liten egen lista.
  • Github - Kollaborativ utveckling
  • Heroku - Molntjänns för Ruby-applikationer

Så min fråga är; varför har inte just du testat någon ny rolig teknik, eller sitter du med något ännu roligare som jag missat i listan?

*med screencast-siter så tänker jag på Railscasts och Peepcode.
linusoleander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017