FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjenixen!
Har en liten fråga jag suttit och funderat på under de tider jag programmerat lite PHP. Kan man skapa variabler från en array? Säg att jag har en fil som hämtar ca info från 10st $_GET requests. Ex: PHP-kod:
EDIT: Körde koden som jag skrev i exemplet, men ingenting skrevs ut. Och när jag satte igång E_NOTICE så fick jag: Citat:
EDIT 2: Tog bort citattecknen i $_GET så det istället blev $_GET[$newvar], det fungerade, men hur gör jag med siffror? för det kommer ju inte funka... tacksam för svar! Med vänliga hälsningar, Philip Andersson! Senast redigerad av youheardit den 2010-12-02 klockan 18:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
annars kan du titta på import_request_variables(). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ta bort citattecken så fungerar det bättre. Vad menar du med att siffror inte kommer att fungera? De har du ju förmodligen som värden på variablerna och inte som variabelnamn?
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-02 klockan 19:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men en lösning kan vara att jag gör om allt till strings från ints. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Har du blabla.php?name=3 så kommer du få en variabel som heter name med värdet 3 vilket väl är vad du vill ha? Eller så missuppfattar jag något ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-02 klockan 21:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
dvs. omvänt.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En variabel kan inte börja med en siffra. Varför vill du göra detta?
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Förlåt, har snurrat rejält nu, men iaf, tack, problemet är löst! pinsamt detta... =( |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|