FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Såg i loggen i hotellet idag nått lustigt, att ena domänen hade dragit 960GB över en dag typ.
Och de var openx ad servern, lite galet, brukar ligga på någon gb på en månad. Skall kolla igenom loggfilen om vad som hänt, gårdagens access logg var 50mb, 140 tusen rader. Någon som upplevt samma sak? Har inte excel just nu så kan inte sortera filen efter ip så lite svårt att säga om de är en som gjort största delen av trafiken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
bara dina egna siter som du har där?
Kanske någon site som blivit slash dottad? ![]() Kollat statistiken i tex analytics för siterna du servar reklam för? och är det trafik som faktiskt har lämnat servern och inte någon sorts loop som bara varit internt på servern (och då inte EGENTLIGEN använt trafik). Beror ju på vart du får din trafik statistik också. Lokalt från servern eller från extern nätverksdel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Bara egna sidor som presenterar annonserna.
Analytics ser inge spec, samma trafik som vanligt. Men om jag tankar ner ena loggen som innehåller 133 tusen hits, kan inte tänka mig att 133 tusen hits skulle generera 960gb trafik. Trafik statsen får jag från "Parallels Plesk ControlPanel" i form av både trafik stat och loggen som är "stor" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
plesks stats är tagen från lokala interface osv. så det kan lätt ha varit att du faktiskt inte dragit så mycket trafik.
Har du tillgång till trafik statistiken för själva servern? (den man oftast får från datacentret) Den tas ju från externa källor utanför din server och påverkas inte av lokala buggar lika lätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() This issue seems to be caused when Plesk determines the value as bytes rather than MB as such displays a large value. Så de var ett fel och inte trafik ![]() Leverantören har fixat de nu. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|