FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Men som sagt detta har blivit en höna av en fjäder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag skrev texten lite i frustration och på resande fot ....
Alf det jag vill komma till var följande. Det måste finnas enligt mitt tycke att det finns allvarligare saker att se över i skolan. Ser själv inga problem kvinnor med kvinnor som bär niqaaab eller Burqaah. Deras val och tycker inte det stör mig alf. Och tycker folk gör stor sak av det hela. Citat:
Jag tycker du har helt rätt , menar har man valt ta på sig ansiktes slöja har man oxå förstått att man begränsat sig lite i samhället. Citat:
2. Sluta klaga på Invandrare och SD ( ogillar dom förövrigt , och har barn från Afrika) när det är andra som skapat problem som finns idag. Man måste kolla bakom kulisserna... Citat:
Mvh /// |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Religionsfrihet innebär inte att man ska kunna klä sig hur man vill vart som helst.
I turkiet, som är ett muslimskt land är det förbjudet med denna typ av klädsel på all statlig verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-04 klockan 18:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Nej, inte de senaste 15+ åren.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sanning med modifikation, kommunerna står för fiolerna och det praktiska men det är staten som skriver lagarna och har Skolverket för att styra skolan och Skolinspektionen ser till att lagar etc. följs.
Enligt mig en ganska dum uppdelning, skolan borde vara statlig för att slippa "små problem" som att kunna välja skola utan att fundera på vilken kommun den tillhör etc. Men små problem är inget att bry sig om enligt vissa. ![]() Senast redigerad av Westman den 2010-12-05 klockan 21:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte? Om jag vill dölja min ansikte, då skall väl jag få göra det. Sedan finns givetvis jobb, där den typen av klädsel inte är lämpligt, då bör man väl påtala det. Självklart skall man ha rätt "diskriminera" någon, om den inte kan anpassa sej till Svenska förhållande, även det skall finnas en tolerant grundsyn.
Att betala ut skadestånd till folk som inte vill hälsa på kvinnor är såna där dumheter, som man bör sluta med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om ett företag kan neka en person med burka en anställning så tycker jag inte det behövs en lag. Skulle däremot företaget bli uthängd i tidningar eller få utstå en massa rasistiska saker så hoppas jag det blir en lag på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är skrämmande hur en sådan försumbar företeelse lyfts upp till dessa höjder pga. den våg av islamofobi/främligsfientlighet som just nu är stark i västvärlden. Hellre kvinnor i niqab/burka än förbud mot klädval tack.
Jag antar att ni som förespråkar ett förbud mot niqab/burka gör det på grunder som tex. kvinnoförtryck. I så fall bör ju lagen ni vill ha rimligtvis vara ganska generell? Har ni något förslag på hur lagen skulle utformas? För det är ju inte bara niqab/burka som kan anses vara religöst förtryck. Religösa skolor, Kloster etc comes to mind. Eller är det egentligen bara, som jag misstänker, främlingsfientligheten som spökar och lagen skulle bli niqab/burka specifik som i andra europeiska länder? Propaganda är vad det är. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|