| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Du missuppfattade dessutom mitt inlägg, det som du upplever som oartigt är din egna uppfattning och ingenting annat. Det är ingen reell bild av verkligheten vilket du förhoppningsvis inser om du tänker efter lite.
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Med privat sfär menar jag för övrigt utanför arbetstid då, så jag är tydlig..
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Om skälet till att tillåta Niqab/Burqa skulle vara religionsfrihet, då uppstår det en del frågor.
- Vad är en religion? - Är alla 'religioner' tillåtna? - Kan man starta sitt egna lilla religionssamfund och hänvisa till det? - Vart går gränsen? Church of landscaping ![]() Pinktoismen ![]() Shyismen ![]() Halloweenismen
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
WebboT,
Även om ditt inlägg är skämtsamt så finns det en underliggande ton av allvar i det. Religionsfrihet kan ju knappast innebära precis vilka friheter som helst. Visst, skolväsendet måste anpassa sig efter nya tider och kulturmönster, men eleverna måste ÄVEN anpassa sig efter rådande regler och samhälle. Att det finns inslag av kvinnoförtryck i kläder som döljer en kvinna (även hennes ansikte) är en självklarhet. Är det företrädelsevis män eller kvinnor som ursprungligen ligger bakom denna sed tror ni?
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
Jag tror du får en helt annan poäng med slöjan.
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Hej,
Men knappast ur ett historiskt perspektiv (som innefattar arabländerna och vissa afrikanska islam-stater). Att sedan det finns kvinnliga muslimer som accepterar att täcka ansiktet är uppenbart, likaväl som det finns kvinnor födda i islamistiska stater som HATAR fenomenet. Jag har varit tillsammans med en av dessa i min ungdom.
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Personligen gillar jag inte dessa tält eller pacman figurer. Men jag anser att man skall få klä sej som man vill. Det handlar kanske om 50 personer som bär Niqab i Sverige.
Inskräkningar i andras rättigheter att klä sej som man vill, är inte OK! Kvinnoförtryck? Kanske , kanske inte. Vem har bestämt att det är kvinnoförtryck? PK Maffian? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
I ett samhälle där så mycket mer ska styras av lagar och regler vill inte jag leva i.
"Lära av Singapore"... |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|