FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag försöker lära mig att utveckla teman för Wordpress och skulle uppskatta lite feedback på min senaste skapelse: http://demo.martinhellsing.se Jag har försökt att få till en layout som skall passa för en webbtidning. Jag är medveten om att det är några tveksamma CSS lösningar här och där. Jag är mest nyfiken på: Känns det rörigt? Är färgerna för ljusa för "boxarna" inom själva containern på sidan? Fungerar slidern bra? (Har testat Firefox och Chrome) Buggar? Saknar ni något? Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag stör mig på att menyn hoppar åt sidan när man hovrar över något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja texten blir fetmarkerad när man hovrar den... kanske skulle ha lagt en annan bakgrundsbild på det blocket istället när man rullar över...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skrev lite mer när webbplatsen gick ner men detta minns jag
Balans Logga, ganska stort utrymme, och "sociala knappar" är vänsterställda. Bildsnurran går åt vänster Det gör att sidan blir vänstertyngd. Skulle tro att det blir bättre balans om de social knapparna är högerjusterade Radavstånd För mycket avstånd mellan rubrikerna och texterna "feature" boxarna. Dessa texter svävar nu. Sidmenyn Jag tycker att sidmenyn är snygg men jag vet att folk har problem att hitta så diskreta menyer. Vet inte hur man ska lösa det utan vill mest peka på något jag fått veta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det ser bra ut. Dock lite mer marginal upptill på h3-rubrikerna bara så blir det topp!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, jag tycker att det blir mer balans med de sociala knapparna till höger.
Men då såg jag en sak till som gav lite obalans. "Radlinjen" för slogan ligger inte i linje med skåran för de sociala knapparna. Det är inte mycket men jag tror det är tillräckligt för att störa harmonin. Sedan undrar jag över den grå linjen/bandet i sidfoten. 1. mer utanför sidan på höger sidan än på vänster. 2. Syftet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om det är min webbläsare (RockMelt), eller är sociala knapparna i bannern lite lågupplösta? Det såg lite suddigt ut för mig iaf.
Annars såg det stilrent och bra ut! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag reagerade också på att knapparna är för lågupplösta.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|