FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jo, jag tänkte om ni hade några konstruktiva synpunkter om hur man kan locka kunder, liksom generellt. Jag är rätt så ny på att sälja ut mina tjänster, men dock så har jag oehört stora erfarenheter, och anser inte att jag saknar något för att kunna sälja hemsidor åt privatperson eller företag. Men vad är ert tips då? Hur ska jag börja? Jag hade tänkt att skapa min privata hemsida, där jag visar ett par exemplar på tjänster jag har skapat och sedan skriva lite kontakt information. Finns det fler saker jag ska tänka på? Jag ser verkligen fram emot om ni delar med råd och tips. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
att göra reklam via adsense och speciellt via hemsidor som har besökare som kan vara av speciellt intresse för just dina tjänster.
Sedan något som jag tjänat enormt på är att ha ett väldigt personligt bemötande med potentiella, nya och GAMLA kunder. Att ha en väldigt trevlig, aktiv och bra+snabbt kundbemötande/support ger iallafall mig väldigt mycket tillbaka. Det ger dig den kraftigaste marknadsföringen som finns, att kunder säger "jag är VÄLDIGT nöjd med ****, Han janne är skit trevlig". Och jag understryker då att kunden lägger till ett förstärkningsord i meningen OCH ett personligt NAMN på en kundtjänst person. Det ger väldigt bra med nya kunder denna vägen. Sedan självklart att man levererar en bra tjänst :P. Många företag ger inte den där lilla extra "passionen" i sin support/kundbemötande. Detta jag skriver om nu är en investering för framtiden och kan ta lång tid innan det tar fart. Av egen erfarenhet tar det mellan 2-6 månader innan det tar vettig fart beroende på hur mycket man lägger på annan marknadsföring. "word of mouth is the best!". Detta kanske man kan tycka är en självklarhet men det är lätt att glömma att ge lite extra och lite mer personligt :P. Men du behöver någon annan väg att få dina första handfull kunder. så sammarbete eller rena köp av reklam av olika siter är ett sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Några självklarheter är gratis kostnadsförslag och kanske även en gratis första konsultation där de talar om sina mål och du talar om vad du kan eller vill göra för dem och inte bara varför de ska göra det, utan även varför just du ska göra det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter jätte intressant, schyst. Tack för era råd!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|