FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
hej wnare
om jag har ett forum som använder en viss "forum plattform"och vill byta till den som wn använder idag, vad är det som då krävs eller kan hända med informationen som finns idag? vill självklart inte förlora något i bytet. Om man söker på google dyker sökresultatet upp med tillhörande underlänkar i sökresultatet. Kommer det fortsätta finnas kvar? Kan jag få alla medlemmar att behålla sina namn , hsitorik osv? Är det så komplicerat att göra en sådan ändring så att det krävs att man själv är en programmerare eller kan en wordpress kille som jag klara det? antar att jag vill samma sak som wn.se gjorde när de ändrade till nuvarande plattform Senast redigerad av frankw den 2010-11-27 klockan 09:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
WN använder vBulletin
Vad använder du för plattform? Det finns migreringsscript till ett par plattformar för att man ska kunna göra bytet, men det är inte säkert att det finns till den du har Om du ska vara säker på att resultatet i google blir oförändrat måste du ta in hjälp utifrån är min känsla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
den funktion jag är ute efter är att kunna få nyheter vid sidan av forumet som wn har idag. kanske går att göra med den befintliga? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker personligen bättre om vbulletin, även om jag har svårt för version 4 där jag tycker att dom fuckade upp mycket av det som var bra. vbulletin är till skillnad från phpbb kommersiellt och kostar 285 dollar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
okej men då kanske det inte alls behövs bytas då
av nyfikenhet, vad är skillnaden mellan de två som gör att du gillar vbulletin mer? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|