Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Java som språk till sida.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-29, 23:44 #1
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag upplevde som leverantör att efterfrågan var låg och att det var mycket mer jobb att konfigurera upp java på serversidan. Då har jag arbetat huvudsakligen som javautvecklare i tio år...
Det där med efterfrågan låter rimligt samtidigt som lite mysko. Med tanke på hur många som läser java i plugget kan man ju tycka att det borde finnas viss efterfrågan.

Att det är krångligt att sätta upp beror väl mest på kopplingen till Apache/IIS? Kan man köra sin Tomcat eller whatever utan något framför är det ju inte så bökigt.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-29, 23:54 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av dAEk Visa inlägg
Det där med efterfrågan låter rimligt samtidigt som lite mysko. Med tanke på hur många som läser java i plugget kan man ju tycka att det borde finnas viss efterfrågan.
Jo, fast de flesta som läser java arbetar inte med webbutveckling så det är egentligen inte så konstigt.
Oläst 2010-11-28, 19:20 #3
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Hoppas detta inte klassas som egenreklam, det är isf inte syftet och jag ber om ursäkt och ber moderator radera mitt inlägg isf.

Men vi kör ju JSP på våra delade servrar och det går utmärkt, det beror på hur man sätter upp det. Kör man som vi med Tomcat som servar alla kunder på samma instans (men givetvis med begränsningar så man inte kan nå varandras filer osv) så är det inte så dödligt resurshungrigt och du kan få in rätt många kunder på samma server. Det är dock något som tidigare sagts som kräver bra kunskap av teknikerna som sätter upp det hela, men det går utan problem att få in 100+ kunder på en vanlig server utan att för den skull skapa problem.

Det är nog mer när man börjar köra dedikerade Tomcat-instanser för varje kund som det blir minneskrävande eftersom då har du mycket extra för varje kund när Tomcat ska starta, istället för att ha den där enda Tomcat som startar.

Jag ska dock säga ärligt att jag inte är någon fantast av JSP, mest dock pga min egen okunskap om språket. Men det är relativt välanvänt, Blizzard körde det ju på sina account management-sidor (gör säkert så fortfarande) och det finns nog bra anledningar att de valt detta över andra språk.

Återigen, ber om ursäkt om detta tolkas som egenreklam, jag inser själv att det mycket väl kan göra det men jag ville lägga in mina $0.02 här om det hela.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017