FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att det är krångligt att sätta upp beror väl mest på kopplingen till Apache/IIS? Kan man köra sin Tomcat eller whatever utan något framför är det ju inte så bökigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, fast de flesta som läser java arbetar inte med webbutveckling så det är egentligen inte så konstigt.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hoppas detta inte klassas som egenreklam, det är isf inte syftet och jag ber om ursäkt och ber moderator radera mitt inlägg isf.
Men vi kör ju JSP på våra delade servrar och det går utmärkt, det beror på hur man sätter upp det. Kör man som vi med Tomcat som servar alla kunder på samma instans (men givetvis med begränsningar så man inte kan nå varandras filer osv) så är det inte så dödligt resurshungrigt och du kan få in rätt många kunder på samma server. Det är dock något som tidigare sagts som kräver bra kunskap av teknikerna som sätter upp det hela, men det går utan problem att få in 100+ kunder på en vanlig server utan att för den skull skapa problem. Det är nog mer när man börjar köra dedikerade Tomcat-instanser för varje kund som det blir minneskrävande eftersom då har du mycket extra för varje kund när Tomcat ska starta, istället för att ha den där enda Tomcat som startar. Jag ska dock säga ärligt att jag inte är någon fantast av JSP, mest dock pga min egen okunskap om språket. Men det är relativt välanvänt, Blizzard körde det ju på sina account management-sidor (gör säkert så fortfarande) och det finns nog bra anledningar att de valt detta över andra språk. Återigen, ber om ursäkt om detta tolkas som egenreklam, jag inser själv att det mycket väl kan göra det men jag ville lägga in mina $0.02 här om det hela. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|