FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sedan ett par veckor tillbaka börjat erhålla en aldrig sinande ström av spam från K-Software / K-Soft (som verkar vara ett riktigt skumt företag) med relaterade verksamheter.
Det kommer fyra-fem spam om dagen från detta företag till diverse adresser som publicerats på olika hemsidor. Givetvis har jag aldrig haft något med dem att göra och deras hemsidor avskräcker verkligen. Något förslag på hur man får dem att upphöra? Jag har skickat ett par abuseanmälningar till både internetleverantör och webbhotell utan framgång.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De skickar detta till ditt företag och då är det ju inte spam enligt lagen, tror inte att det går att göra så mycket mer än att ringa och be dem sluta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Neka ISP:ens subnät och skicka information om det till ISP:en. Det var det enda som fungerade på en engelsk ISP som ignorerade mail till abuse. Det går också att anmäla ej fungerande abuse till RIPE eller vad de nu tillhör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag avreggade min email på k-soft.se efter det så har det dykt in nyhetsbrev från 7pc.se och k-software.biz som är reggade av K-Soft Sverige AB. Nu lär jag vara fast för evigt i hans snurra, smart man är...
Samma bolag man har fått fax av i flera jävla år. Det är inte så långt till Täby... http://www.brillsoft.info/ http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=206156 https://www.flashback.org/t1122213 Senast redigerad av rocky den 2010-12-01 klockan 13:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
jag får samma skit....
Dessutom får jag spam från ebutik.se om julklappar, de har bombat alla mina emailadresser med deras skitreklam. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-02 klockan 19:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En kund till mig köpte K-Softs programvara innan han fråga mig. När han installerade programmet så krachade K-Softs program två andra program på hans dator. Att få hjälp från K-Soft var inte att tänka på. K-Softs program bygger på gamla Visual Basic och de fortsätter väl att lura på folk detta så längde det går. Att K-Soft är skumt visar att bolagets styrelse har skyddade adresser…
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jonny, har du provat anmäla på spamcop.net efter ett par anmälningar har dom plockat bort mig, har inte fått ett sådant mail på hur länge som helst =)
Senast redigerad av najk den 2011-08-31 klockan 21:18 Anledning: wtf, en ett år gammal tråd.. okej, svaret gäller ju även om det är långt från aktuellt.. mummel.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|