FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Wordpress som de andra grabbarna säger. Men kanske ska överväga att köra headspace seo-verktyg. Jag har innan kört mycket med all in one seo, nackdelen är att du inte kan göra någon seo med dina kategorier.
Om inte det kom med senaste uppdateringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med Wasabi och mervinst här. Designar du själv så är det enklare att implementera designen i en statisk sida än i WP.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som sweely säger (han använder wp och är erfaren): Så är det bara logiskt, typ som pilotyrket: Man behöver inte ha mvg i fysik och matte och allt det dära, gäller bara att förstå att saker och ting är logiska och stämmer över huvud taget*
Jag vet att statisk html kan vara lättare, med tanke på att jag pillar fritt i koden själv och kan göra enklare redigeringar enkelt och sedan slänga upp allt på ftp:n. Dock ser jag ett problem i Wordpress: Jag behöver inget kommentars system, behöver bara en första sida, kontakt sida och recension sida osv.. Detta kan dock vara jobbigt att fixa eftersom jag måste pilla i olika .php filer och .css filer. Känns inte så bekvämt men ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sen när behövde man pilla i koder för att stänga av kommentarsfunktionen?
Gå in på inställningar och välj att stänga av det. Två klick är allt som krävs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Allteftersom man jobbar med WP hittar fler sådana här små detaljer. Som jag sa tidigare så finns det lägen då WP funkar mycket bra, men till en så här liten infosida tycker jag det är helt onödigt. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-11-24 klockan 19:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag kan väll ändå få min sida SEO Optimerad även om jag inte har wp och anväder dess plugins. Men ni får gärna fortsätta diskussionen, varför ni tycker som ni gör osv ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() trådlöst skall uppenbarligen starta en affiliatesajt, och då tycker jag WP blir bra. Så jag står fast vid mitt ord och röstar på WP! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Självklart är även jag färgad av mitt sätt att göra sajter, d.v.s. utan WP så långt som det är möjligt. Försöker dock se rent objektivt på detta fall och ser ärligt talat ingen fördel med att använda WP. Särskilt inte när han vill ha en egen design och bara köra ett fåtal statiska sidor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det jag tycker är lite "underhållande" är att folk verkar anse att WP är svaret på typ ALLT.
Så fort det skall byggas nånting så dyker det upp ett par röster för "WP med XYZ plugin" när den bästa lösningen faktiskt kanske är att man bygger nånting helt från grunden (eftersom det man är ute efter är enbart funktionen som plugin xyz har, men man behöver inte själva cms/blogg kärnan i WP) WP-plugins för SEO är ju till för att på enkelt sätt sökmotoroptimera bloggtexter och andra typer av innehåll som uppdateras ofta. Att använda WP för 1-5 relativt statiska sidor bara för att det finns en SEO-plugin känns som att över-komplicera saker. Vill tex TS att recensionerna skall vara sökmotoroptimerade? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Det vill han nog förvisso, men det verkar inte som att det kommer inkomma hundratals om dagen. Snarare "här har ni några nöjda kunder". Det är därför jag förespråkar att man manuellt lägger in dem på rätt HTML-sida. Sedan kan man ju enkelt slänga dit rubriktaggar samt sätta sökorden inom <strong> eller <em> samt allt annat som gynnar SEO:n.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|