FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej alla glada!
![]() Det är så att jag har lite frågor angående rankning på google. Låt oss säga att vi har en hemsida där page ranking på den är nummer 6 på google. Hemsidan är byggd i C#, .net & MySQL. Nu funderar jag på att programmera den i php & mysql, skulle detta påverka rankningen? om ja: hur och vad kan man göra för att undvika detta problem? Tack för seriöst svar. Flera seriösa svar accepteras självklart. Ju mer svar desto säkrare känner jag mig. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Pagerank har absolut ingenting att göra med sättet du kodar en sida i.
PR handlar om länkar. Ju mer länkar som pekar till din sida, desto högre PR får du. Så det spelar absolut ingen roll ifall du bygger en hemsida i HTML eller PHP. It's all about the links! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan förlora pagerank, men framförallt position på individuella sidor om du kodar om hemsidan.
Då handlar det om att du måste göra s.k. permanent redirects från de gamla URL:erna till de nya som skapas när du programmerat om den. Det gör att Google snabbt hittar de nya sidorna när de gamla slutar fungera, samt kan skicka vidare länkkraften (pagerank) till de nya istället. Det är inte bara domänen som har en pagerank, utan alla sidor på hemsidan. För att ta vara på den bör den omdirigeras till de nya adresserna. Exempel. Din sida består i dagsläget av: index.aspx kontakta.aspx info.aspx När du kodat om den så heter sidorna istället: index.php kontakta.php info.php Då vill du såklart att både besökare och sökmotorer automatiskt ska hamna på motsvarande sida på den nya hemsidan. Läs mer om Permanent Redirect |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så ett tips kan vara att se till att behålla länkar (både viktiga och oviktiga) och se till att göra re-direct från dina .aspx eller .asp sidor till en rewrite-handler i php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förtydligande: PR har med länkar att göra. Ju fler som länkar, desto högre PR får du. Detta oavsett ifall du byter webbhotell eller design.
När man byter programmeringsspråk så åker även länkstrukturen bort vilket kan leda till att du förlorar PR till dina undersidor. Men i övrigt är det bara att vara lugn ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|