FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte om det är rätt forum, flytta gärna i så fall.
Såg idag i WT att avsökningen för en av mina domäner har ökat gigantiskt. (se fil) Någon som vet om det är något generellt? Sajten innehåller mer innehåll nu (forum) och det tillkommer således mer innehåll varje dag - kan det vara så helt enkelt att google då trappar upp avsökningen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
du svarade på frågan själv anser jag.
om mer innehåll kommer OCH mer uppdateringar på sagt innehåll (diskussioner flödar naturligt i ett forum) så då är det klart google vill/behöver söka igenom forumet oftare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är antagligen precis så som du och Mervinst säger. Det är bara att gratulera dig till en snabbare indexering av dina sidor! Som du säkert förstår så gör det ditt nytillkommna innehåll sökbart snabbare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ville mest vara säker, skulle ju kunna vara så att google själva snabbat upp taken i deras strävan om att vara en "realtidssökmotor"
Tänkte kidnappa min egen tråd för att fråga en annan sak om WT. Så att man kan låta google bot ignorera vissa variabler (GET) på en sida. Har inte sett det förut men det passar alldeles utmärkt för jag vill inte att google ska indexera filter på en sajt jag har (det blir duplicate content då) Men hur lång tid tar det innan det slår igenom? Edit: Såg att det faktiskt slagit igenom nu, strålande. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|