FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo visst hade det. I alla fall när det kommer till större företag och möjligen myndigheter. Men är inte domänmarknaden överfull redan som det är? Det skulle sluta med allt längre och konstigare domäner och knappt något vettigt kvar till oss som, förmodligen, kan göra något vettigt av det istället. Men det är möjligt att en hög avgift och ett saftigt pris på domäner skulle kunna avskräcka gemene man.
Det är såna tankar som dyker upp hos mig när jag hör om sånt här. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
siten i fråga och det mesta i tråden är högst orelevant.
telnic.org (administratörerna för .TEL tld) har haft som mål från början och har fått in i vissa mobiltillverkare att man kan ringa till .tel det finns app till både iphone, android, windows mobile osv osv. så man helt enkelt ringer med ett domän, det är gammalt och fungerat sedan ett bra tag tillbaka med .tel domäner. Att dessa försöker göra en liknande tjänst är lite.. iffy. hade inte velat att dom ska ha kontroll över vart folk ringer om de ringer på mina domäner. Dessutom behöver det bli en standard innan det ens är värt och telnic är de enda som pratar direkt med tillverkare, och tillverkarna verkar bygga in det mer och mer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|