Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotell som försöker ta betalt två gånger

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-15, 18:25 #11
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
En liten parantes till zenda..

Det är inte så att fakturan är att tolka som ett kvitto? Det har själv hänt mig
att man betalat något online och hem skickas en faktura där det står att den
är förskottsbetald eller liknande. Att förfallodatum och bankkontonummer
fortfarande finns kvar är att de kör mallar i sitt faktureringsverktyg där texten
Förskottsbetald bara lagts till.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 18:29 #12
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
En liten parantes till zenda..

Det är inte så att fakturan är att tolka som ett kvitto? Det har själv hänt mig
att man betalat något online och hem skickas en faktura där det står att den
är förskottsbetald eller liknande. Att förfallodatum och bankkontonummer
fortfarande finns kvar är att de kör mallar i sitt faktureringsverktyg där texten
Förskottsbetald bara lagts till.
Näh så var inte fallet. Jag skrev i tråden att de har krediterat fakturan. Från deras support:
Jag har nu krediterat fakturan som kommer per post till er.
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 19:20 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Beror hur man ser det, man kan väl anse det är rimligt att få ersättning för sin tid för att lösa deras problem som dom själv ha skapat.

Sedan beror det väl hur dom sköter det, enstaka fel någon gång kan man väl acceptera. Men skulle det hända flera gånger så ser jag det rimligt att be dom ersätta för sin förlorade tid.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-15, 19:36 #14
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tycker inte de borde ge dig någon ersättning MEN däremot tar jag inte lika lätt på det som Westman utan tycker det är tragiskt att så många företag idag förlitar sig på automatiserade system utan att säkerställa funktionaliteten i sådana kritiska delar som fakturering och betalning. Det ÄR mycket allvarliga fel som oftast är relativt enkelt lösta och som måste vara åtgärdade redan innan det går ut till kunderna. Det handlar i princip alltid om mänskliga fel.
Lätt och lätt. Det kan bli fel men det viktiga anser jag är att det är snabbt och enkelt korrigerat. En ursäkt ska man ha men mer än så är det inte (i det här fallet) så länge det inte händer flera gånger som Patrikweb är inne på.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-16, 10:01 #15
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Lätt och lätt. Det kan bli fel men det viktiga anser jag är att det är snabbt och enkelt korrigerat. En ursäkt ska man ha men mer än så är det inte (i det här fallet) så länge det inte händer flera gånger som Patrikweb är inne på.
Nej kan hålla med om att det kanske är fel att begära ersättning.
Dock så har jag redan haft problem med företaget. Första gången jag beställde så hade supporten ingen koll på sin egna tjänst vilket jag fick testköra själv och sedan ge feedback till supporten. Självklart är det alltid kul och hjälpa andra men att hålla reda på deras ekonomi gjorde mig lite ledsen. Ett litet plåster skulle gett så mycket!
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-19, 03:18 #16
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av zenda Visa inlägg
Vet inte om du glömde läsa texten
Läste din fråga fel bara.
Har du mycket problem med en firma så välj en annan helt enkelt.

Jag är dock bergis på att de försöker rätta till eventuella problem så snart du påpekar det (som med återbetalningen)
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-19, 08:08 #17
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Ballou är ett av de mest seriösa webbhotellen i Sverige. Även jag är övertygad om att något gått fel i processen och vid påpekande kommer de göra allt de kan för att rätta till.

Plåster är förstås alltid bra. :-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-19, 11:55 #18
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Ballou är ett av de mest seriösa webbhotellen i Sverige. Även jag är övertygad om att något gått fel i processen och vid påpekande kommer de göra allt de kan för att rätta till.
Må de vara ett bra webbhotell men deras övriga tjänster behöver de lite mer kunskap om. Och kanske kämpa lite med deras faktura system
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-19, 21:47 #19
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av zenda Visa inlägg
Må de vara ett bra webbhotell men deras övriga tjänster behöver de lite mer kunskap om. Och kanske kämpa lite med deras faktura system
Fast jag kan ju säga att de inte alltid fakturerar för alla tjänster heller
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-20, 09:41 #20
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
zenda, anders - uppenbart att de måste lägga lite krut på fakturasystemet. :-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017