FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det i överhuvudtaget möjligt att fortfarande få länkar där? Minns att det var flera år sen jag la in en länk som fortfarande inte blivit accepterad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag la in mig för någon månad sedan, men har inte hört att sidan blivit verifierad... :/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag la in för 4 år sedan, har inte hört något. La även in för något år sedan men har inte hört något om dom heller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag får med sidor mellan varven i dmoz, ett par sidor har aldrig gått att få med för jag tror inte att det finns någon som redigerar de kategorierna. Man får vara glad för det lilla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror aldrig jag fått med en sida i DMOZ förut. Men DMOZ har ändå tappat sin kraft i min mening. Så jag skippar det. Mycket bättre att bara köra på med andra metoder.
En länk i DMOZ är ingen guldlänk. Inte längre i alla fall ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med Sweely att dmoz inte är någon guldlänk längre. Själv lägger jag mest till länkar i dmoz av gammal vana, några år tillbaks var dmoz den bästa länken man kunde få. Tusentals sidor använde och speglade dmoz katalog, så en länk på dmoz innebar upp till 1000 länkar från olika sidor inom 6-12 månader. Men nu är dmoz mest blah, det påverkar inte rankning, antal inlänkar eller trafik märkbart.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
DMOZ är enligt mig ingenting ur SEO-synpunkt längre. Det var något väldigt, vädligt vackert en gång i tiden... men inte längre
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att vänta i månader, alternativt år, på en länk som eventuellt placeras på en sida som ändå har minst 100 utgående länkar och inte tillför någon form av länkkraft till ens sida är enligt mig inte något att skryta om ur SEO-synpunkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Oavsett vad man tycker om dmoz så kan man konstatera att Google hänvisar till den från sin webbplats http://www.google.se/intl/sv/options/ (Directory-länken där) och har väl gjort så hur länge som helst.
Samt att dmoz ibland ger upphov till frågor varför title på en webbplats ser ut på ett visst sätt och inte som man tänkt sig. Detta då Google ibland använder sig av dmoz beskrivning av sidan efter en sökning. Tas för övrigt bort med detta <meta name="robots" content="noodp"> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|