FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
arbetstid+lite vinst+moms=pris.
sedan skiftar du lite på vad du tycker en okej timlön är. (inkl arbetsgivaravgifter..) sedan kan du skifta vilken vinst utöver lön du vill ha. Emot privatpersoner så lär det inte finnas mycket utrymme för detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag spånar (givetvis ungefärligt). Pris per styck: 1 kort: 179 kr 2-5 kort: 129 kr 6-10 kort: 99 kr 11-50 kort: 59 kr 51-100 kort: 49 kr 101-: 39 kr
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En tanke är ju att bara erbjuda "standardmallar" till privatpersoner, då slipper du en del jobb väl?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja det blir mallar mer eller mindre. Men alla kort blir ändå unika.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
350:-/kort känns brutalt dyrt och kan framför allt inte jämföras med ett ID-kort då det inte alls fyller samma syfte eller är lika viktigt.
Ska det kunna användas som VIP-kort vill man kunna ha ett unikt namn på varje kort. Innebär det att om man vill ha 100 kort tar det då 100*30 minuter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ca 30kr styck tar konkurenter vid köp av 100 http://www.tryckakuten.se/order.asp?...Kat=2&SubKat=5 har sett enstaka kort säljas för 79kr ska bara hitta vart det var återkommer med länk).
här en annan som erbjuder för några kronor om jag förstår de rätt http://profilarcard.com/pris/plastkort-med-tryck/ så vid en prissättning bör ni ju utforska konkurensen och sätta priset på under hundralappen iaf Senast redigerad av knullis den 2010-11-06 klockan 22:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
kanske slopa enstaka kort biten.
Samma design fast endast namn olika kan inte vara enormt tidskrävande? Kanske bättre prismodell att man måste beställa X antal kort i paket som minimum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Branschgodkända ID-kort för bygg (ID06) kostar inte många hundralappar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Idkort (ej sis utan av typen företagsid) finns att köpa för 40:- / styck och en schablonkostnad på 200:-
De har dessutom en webbtjänst där man skicka upp foto och skriver in infon så kommer korten på posten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Om nu någon är intresserad så ligger listpriserna på kortämne med magnetremsa och helkortsfyrfärgstryck på 7:- / styck utan arbetskostnad. Maskin kostar c:a 20000:- med magnetremseprogrammerare.
Med andra ord finns det en del marginaler i branschen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|