FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
och crawler error sida, malware info osv osv.
väldigt bra info på google webmaster tools. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo då, jag använder redan Webmaster Tools för några av sajterna som försvunnit. Dom ligger i undre delen av "långsam" (på själva gränsen) på svarstid.
Inga meddelanden om malware eller annat som förklarar borttagningen. När man hamnar i "sandbox" brukar man väl bara rasa i ranking och inte droppas helt ur index? /mvh Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
VIP
|
Tror inte att enbart det faktum att sidan är 'lite långsam' skulle få dig utkastad ur index. Det beror säkert på en eller flera faktorer också i så fall.
Jag har haft väldigt långsamma sidor som lyckats ok, då menar jag 10-15 ggr långsammare än mina andra sidor. Inga av dessa har haft några rankingproblem. Men givetvis så vore det nog bra att byta till en ett snabbt webbhotell, det är jag en stor förespråkare utav. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När du kör VPS har du väll ett unikt IP till din VPS-instans?
Vad de andra kunderna på samma VPS-tjänst gör borde väl inte spela så stor roll? Känns lite väl tufft att enbart snabbheten är orsak nog för att få dig helt utkastad ut index. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
troligast är att man är "pausad" från index.
Kan vara att google försökt flera gånger och siten vart helt nere varje gång. Oturliga sammanträffande händer ju. När google anser att siten är stabil igen så kommer den upp. Du är säker på att det inte är något fuffens på dina siter/alla som har saker på samma ip? Annars måste det varit rejält med nertid. allt är spekulationer om du inte har något "dåligt" på samma ip/server. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|