Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Juridisk Domänfråga

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-29, 17:23 #11
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
1. Du kan alltid bli stämd, men du bryter inte mot lagen. De kommer varna dig innan de stämmer dig.
2. De kan försöka ta domänen av dig, men då kan du bara spinna ännu mer på hatkampanjen och det kommer inte gagna dem i långa loppet.

I princip är alla utspel från SL mot dig positiva då de etablerar dig som David mot Goliat och ger dig massa bra PR-värde och nyheter att ge till journalister.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-29, 21:19 #12
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Det är nog inget problem att ha sl i domännamnet.
Problem kan det kanske bli om du skapar en logotyp eller så som är snarlik trafikbolagets.

De som låg / ligger bakom swap a job http://www.s-j.se (skapades förra vintern då sj hade stora problem) hade bl.a. en logotyp som liknade sj
Dock var den fruktansvärt rolig och bra ide.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-29, 21:30 #13
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
MKÖ - För det första behöver jag nog ännu en gång förtydliga att om man ringer kundtjänst på .SE, så kommer man till .SE Direkt´s kundtjänst.
Det är sedan drygt 1½ år respektive registrar som skall tillhandahålla slutkundssupport. Svaren du får från registraren .SE Direkt kan du med andra ord även få genom att kontakta Loopias support, Bineros eller annan registrars support..

Men sen slog du även mig en signal och jag bad dig maila mig istället eftersom jag sedan snart 2 veckor är djävulskt sjuk (Först influensan följt av pågående lunginflammation).

Och vad gäller den typ av rådgivning du efterfrågar, så kan jag i rollen på .SE naturligtvis inte göra annat än att hänvisa till registreringsvillkoren.
Poängtera att den som anser sig ha mer rätt till ett domännamn än aktuell innehavare, kan ansöka om en ATF.."
Som privatperson kan jag även hinta om att i samma sekund siten tjänar en spänn på din blogg/sida så blir den ekonomiskt vinstdrivande, vilket gör att ev. varumärkesinnehavare har helt andra möjligheter att driva varumärkesprocesser etc.

Men innan jag tänker lägga mer energi på det här så kan det vara på sin plats att du reder ut begreppen en aning, för SL och SJ är INTE samma sak eller samma bolag eller samma ägare...

SL = Storstockholms Lokaltrafik (Bolaget är helägt av Stockholms läns landsting.)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Storstockholms_Lokaltrafik

SJ = SJ AB har sin grund i den tidigare myndigheten Statens Järnvägar (egentligen Kungliga Järnvägsstyrelsen)
http://sv.wikipedia.org/wiki/SJ

Känns ju som att det kan vara bra att du är påläst om vad det är du ska smiska innan du skrider till verket...
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-29, 21:37 #14
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
SL = Storstockholms Lokaltrafik (Bolaget är helägt av Stockholms läns landsting.)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Storstockholms_Lokaltrafik

SJ = SJ AB har sin grund i den tidigare myndigheten Statens Järnvägar (egentligen Kungliga Järnvägsstyrelsen)
http://sv.wikipedia.org/wiki/SJ

Känns ju som att det kan vara bra att du är påläst om vad det är du ska smiska innan du skrider till verket...
Hej, jo det är jag mycket väl medveten om. uppdaterade det inlägget, menade självfallet SJ men skrev SL, kanske för att jag kollade upp tågtider samtidigt
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-30, 12:52 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
En gott råd om det gäller SJ, se för f-n till att det är SJs fel som ni gnäller på. Förra vintern fick SJ klä skott för Banverket och fan och hans moster och så är det alldeles för ofta. SJ ska vara trafikhuvudman om det gäller priser och villkor t.ex. Många förstår inte skillnaden mellan SJ:s egna linjer och de som de driver åt t.ex. länstrafikbolag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017