FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Just nu känns det som att du valt yrken som du tycker är häftiga (med tanke på att du kan vara chaffis, men bara om det är SÄPO-chaffis).
Det är helt naturligt med ta dig istället en funderare på om du inte ska läsa en bred linje. Teknik, Natur eller Samhälle är alla tre bra linjer varav de två första kräver mer matte vid en teoretisk inriktning. Grafisk design kan du lära dig själv och samtidigt få en vettig utbildning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
De brukar vara 4,5 års studier, men det finns modernare examina som kallas Master och är 5 år, m a o lite "bättre" ur statussynpunkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Media är väl snarare ett val om du inte tänkt utbilda dig vidare efter gymnasiet.
Vill du jobba som programmerare finns det en massa ky-utbildningar också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Programmerare har jag inte lust som.
Dock kan jag t.ex tänka mig att sätta mig i ett kontor mellan 9-4 eller något och ha det som yrke, om det nu är webbdesigner lr bankman eller något spelar inte så stor roll ![]() Ja ni får ge mig tips på om jag ska gå samhäll eller IT-Design, och vilken skola (gymnasie) i göteborg om ni har t.ex en bekant som läst där eller ngt och om vad för yrken ni föredrar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
8-17 jobbar du
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag jobbar som webbdesigner och sitter på kontoret från 8-17. "Man" jobbar 8h/dag och har en timmes lunch = 40h/vecka (8*5).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hur som helst, låter inte helt fel, det är ett cleant yrke/jobb, inte smutsigt att man anstränger sig fysiskt direkt som att t.ex lyfta tunga grejer, kanske jobbigt att sitta vid datorn så mycket i streck men dock tar man ju pauser lite hej vilt kanske :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ambulansförare är egentligen inget yrke i sig.
Det innebär kort o gott att du antingen hoppar på Sjuksköterska utbildningen på högskola med grymma poäng, eller så satsar du på Omvårdnad i Gymnasiet och hoppar på högskolan sen. När du går Sjuksköterska utb. så väljer du inriktningen Akutsjukvård och blir Ambulanssjukvårdare. När du har den utbildningen så går du förarutbildningen. Anledningen till att du lär behöva grymma högskolepoäng om du inte väljer OP är att Sjuksköterska utbildningen på högskolan är ett populärt program, oavsett så behöver du höga poäng. Är du beredd att slösa bort 3år på någonting du inte har nytta av i livet så är det ditt val. Tänker efter noga och gör ett val som du verkligen älskar och tycker om. Har ni inte praktik i skolan? Det är till för att underlätta för dig att välja. Citat:
Jo. Bara för att banken öppnar 10 och stänger 15 så betyder det inte att folk jobbar där inne. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|