FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder det inte, 16 månader kvar.
Jag står för överlåtelseavgiften. Månadskostnad: 169.- Obegränsad hastighet: 5GB Efter 5GB: 200kb/s. Ni får dongel, sim via post. Släng iväg ett PM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Obegränsad hastighet? Innebär det ∞ GBit/s eller finns det något tak där?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Obegränsat innebär väl snarare att Tele2 inte strypt hastigheten för de första 5 GB data du överför. Så du bör komma upp i nån Mbps teoretiskt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Obegränsad hastighet finns inte. Möjligtvis upp till 7,2?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Säljaren pratade om obegränsad- så antagligen stämmer det som du säger (eller så är dongeln strypt till en viss hastighet), inte testat hastigheten själv, men däremot kan jag nämna att man har bra mkt bättre hastighet i storstan än ute på landet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Comviq är dock för kontantkort och tele2 för abonnemang. Nu är jag inte så insatt, men kan tänka mig att Comviq har mer överbelastade när än Tele2 (brukar vara så att företagen tänker mer på de ständigt betalande kunderna). Bredbandet är fortfarande kvar, så går ni i tankarna om att köpa så slipper ni 8 månader+ startavgiften på 250. Bara att dra iväg ett PM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Likaså delar Telia & Tele2/Comviq på samma 3G nät (SWEDEN 3G), att säga att Comviq är mer överbelastat än vad Tele2 är bullshit då det är exakt samma nät. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Comviq och Tele2... Om Comviq fungerar sämre än Tele2 är det fullständigt värdelöst. Trots att det är samma nät (med samma usla mottagning) tycks Telia ha mer bandbredd.
För mobilt bredband är dock Tre (som jag verkligen avskyr) överlägset bäst. Telenor är helt ok.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu maste jag faktiskt lagga mig i er lilla offtopic diskussion angaende tele2/comviq.
Dem gar absolut under samma nat - MEN, Comviq-kunder har en lagre prioritet pa natet. Det innebar alltsa att under "prime time", nar majoriteten av kunder ar online, nedprioriteras dessa kunder till lagre hastigheter, till fordel "riktiga tele2-kunder". Detta galler alla telebolag och deras systerbolag. Ontopic: Gallandes det mobila bredbandet ar det obegransad surf, men hastigheten - upp till 7,2mbit/s galler UPP till 5gb datatrafik/man, darefter sanks hastigheten till 64kbit/s. Om man ar ute efter helt obegransad trafik till den hastigheten man koper, sa ar det enbart telenor som erbjuder detta till detta segment av mobila bredband (och i de dyrare saklart), i ovrigt erbjuder aven tele2 och tre detta - men till deras dyrare mobila bredband. Hoppas ni har overseende med att jag inte orkar valja åäö, da de svenska tangentbordet inte slappts till ipad annu ![]() God kvall och jag hoppas jag gav er klarhet i fragorna! Senast redigerad av sebastianw den 2010-10-26 klockan 00:28 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|