FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan, inspirerad av en tidigare tråd här på WN ("För er som vill bygga tjänster kring "free.iis.se"") har jag under helgen knåpat ihop en tidig beta av en enkel liten tjänst som gör det möjligt att söka efter lediga .se domäner baserat på olika hemsidors innehåll (liknande www.url2domain.com). Det finns garanterat buggar och misstag i det här stadiet så lämna gärna feedback och förslag
![]() Länk: http://bit.ly/cmGxVL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varför ska man välja olika sidor för olika toppdomäner? Slå ihop dem i samma sida och låt användaren välja med kryssrutor istället.
Tjänsten funkar rätt dåligt för mig. jag fick upp en massa domänförslag med konstiga siffror i när jag körde mot emilvikstrom.se, och att köra mot emilvikström.se (med ö) fungerade inte alls. Det är för övrigt digi här på WNsom driver url2domain.com och han lär väl bli klar med sin .se-version snart. Inte för att det är något dåligt med mångfald :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena, mm som sagt väldigt tidigt stadie och på gränsen av mina begränsade kodkunskaper men ska garanterat fixa till så att man slipper välja mellan olika sidor. Filtret som går igenom strängarna är väldigt basic nu då jag prövar mig fram lite vad som fungerar bäst.
Trevligt med url2domain, mångfald är väl bra då vi alla gillar olika ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Coolt coolt.
Man hittar ju massa domäner man skall köpa :P Fast skall nog hejda sig så man inte köper på sig för mycket, blir en tendens att man gör de och låter de ligga för man inte hinner fixa nått. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Trevligt den kommer till användning :-) Förstår precis vad du menar med köpsuget, passerade nog min köpkvot i helgen när jag kodade och testade systemet
![]() Senast redigerad av Romlin den 2010-10-25 klockan 11:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul tjänst, den skulle man haft när .se kostade 0.99kr
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
när jag söker i listan kommer jag till ett nytt fönster, inte så trevligt. varför inte ha egen sökning istället för google när sökfunktionen är så "simpel"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Väldigt bra ide! Men kunde tyvärr inte stanna på sidan för länge då jag fick för många ideer
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Stort tack! Ursprungsidéen skall nog dock tillskrivas digi med url2domain som varit inspirerande
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra idé, men när jag sökte på Tuggummin.se fick jag förslag som t.ex. sc-partition3d563b.se.
Du kanske borde göra sökningen bättre för att motverka att den tar med helt orelevant information i resultatet? I övrigt ser det bra ut ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|