FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
I Apples fall, så har flash legat som ett lager ovanpå och inte kunnat utnyttja CoreAnimation osv. Först i februari i år så fick Adobe tillgång till CoreAnimation och en förbättring kom i 10.1. Källa: http://blogs.adobe.com/jnack/2010/02..._mac_os_x.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Dealbreakern för mig just nu är att den saknar backlight på tangentbordet
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En rolig sak jag upptäckte idag var att dom justerat ner priset på övriga datorer i Sverige också säkert tack vare valutaeffekterna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Momsen på prylar är 25%, tullen för bärbara datorer är 0%.
Tullen varierar rätt kraftigt beroende på vilken vara det är. På tullverkets hemsida kan man hitta en lista på tull och momssatser på vanligt förekommande varor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Det känns konstigt tycker jag i så fall om man är tvungen att betala skatt i båda länderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
På dom flesta flygplatser runt om i världen som jag varit på har det alltid funnits "VAT Refund"-ställen. Dit man går med sina kvitton, visar upp dom och får tillbaks den moms eller skatt man betalat i det landet man köpt varan. Man brukar också kunna kontakta motsvarigheten till skatteverket i landet där du köpt varan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Vad gäller vid gåvor i så fall från utlandet. Måste man betala moms på dom med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Från Tullverkets hemsida: (tog ca. fem sekunder att googla fram
![]() http://www.tullverket.se/innehallao/...546800095.html Citat:
|