FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Har postat här med framgång tidigare, och kunnat ta till mig massor. Kom ihåg att jag riktar mig mot nya företagare i första hand, därmed inte sagt att jag inte tar hand om de andra men utgångspunkten är de nya. Ligger nu i tankar om att göra om designen på vår tjänst, men innan dess lite frågor till er här! Vi har varit lite förbryllade över att det jämfört med besökarna är relativt få som slutför ett köp. Våra besökare ökar dock hela tiden. Så om ni vill får ni gärna hjälpa mig genom att gå till: www.bokforingenonline.se Nu när ni är på besök skulle jag vilja att ni svarar på följande frågor och gör lite saker på sidan. Om ni inte vill låtsas göra en beställning och bara svara på snabba frågor gå till FRÅGA 3. 1. Låtsas att ni ska starta ett företag, och använd vår tjänst för att hitta ett program prova sedan att gå hela vägen och beställ det, skriv "test" då ni beställer så vet jag att det är ni. Nu till frågorna: 1.Vad är det allmänna intrycket av sidan? "1 till 10" där 1 = sämst , 10 = bäst: Varför får sidan det betyget? Vad skulle jag ha gjort för att du skulle ha gett den 10? 2. Hur smidigt var det att beställa "1 till 10" där 1 = sämst, 10 = bäst: Varför får sidan det betyget? Vad skulle jag ha gjort för att du skulle ha gett den 10? 3. Skulle du kunna köpa ett program via sidan? "1 till 10" där 1 = skulle aldrig köpa, 10 = skulle självklart köpa: Varför får sidan det betyget? Vad skulle jag ha gjort för att du skulle ha gett den 10? 4. Saknar du något på sidan? "1 till 10" där 1 = saknar allt, 10 = allt finns saknar inget: Varför får sidan det betyget? Vad skulle jag ha gjort för att du skulle ha gett den 10? 5. Vad är viktigt för dig när du ska köpa ett ekonomiprogram? Fria ord! 6. Övriga förslag //Tack på förhand Carl! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu till frågorna:
1.Vad är det allmänna intrycket av sidan? "1 till 10" där Poäng: 8 | Tycker sidan ser bra ut och man förstår väldigt lätt vad det är den handlar om! Anledningen till att du inte får en 10a här är för att jag aldrig gillar att ge någon fullt betyg då det alltid finns något som fattas. Jag tycker att designen är helt klockren men ändå att den kunde bli lite bättre, tyvärr saknar jag kunskaperna inom design för att kunna säga vad som kan bli bättre... EDIT: Bara för att förenkla och för att inte låta jobbig. Alla sidors intryck kan alltid förbättras och det finns alltid utrymme för förbättringar! 2. Hur smidigt var det att beställa "1 till 10" där På beställningen får du definitivt en 10a, gick igenom frågorna, fick produkter att välja mellan och det var väldigt enkelt. 3. Skulle du kunna köpa ett program via sidan? "1 till 10" där Just nu har jag ingen användning av ett sådant program men jag håller på att försöka börja leva genom webbuteckling och projekt så om jag någon gång tjänar tillräckligt återkommer jag ![]() 4. Saknar du något på sidan? "1 till 10" där Sidan handlar om bokföringsprogram och den gör det den ska göra, du får en 10a här också. 5. Vad är viktigt för dig när du ska köpa ett ekonomiprogram? Har ingen tidigare erfarenhet av detta.. 6. Övriga förslag Tycker du gjort ett bra jobb! Hoppas allt går bra med siten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skippar ditt "formulär" utan skriver det rakt upp o ner.
Loggan på sidan ser hoptryckt ut. Kassan verkar inte vara en kassa, utan en kassa där ni vill sälja mer o mer. Detta är något som normalt skulle få mig att stänga sidan o inte komma tillbaka. Menyn verkar för smal också, med tanke på "Tidredovisningsprogra" Index-sidan borde ha informationen som behövs och inget mer. Vill du att besökarna skall gå till guiden, ha en tydlig "knapp" med detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack för hjälpen du bekräftar det vi ser i vår statistik bounce 45%, ska direkt börja titta på första sidan, vi har det som ett utvecklingsområde, emn ska sätt mer foksu på det. Du skriver: Citat:
När det gäller logga och meny så ska vi göra om sättet att navigera helt och hållet och loggan den ryker all världens väg ![]() Tack igen för bra och konstruktiv kritik! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
då blir kassan genast stilrenare och inte massa "köp mer köp mer!!!!" |
||