FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack så otroligt mycket för alla svar!
Nu vet jag hur det ligger till och om jag har förstått det rätt så är det okej att sälja en modifierad version om kunden får fria rättigheter att sälja det vidare samt all rätt till källkoden som följer med? Men då undrar jag: Det finns ingen möjlighet att teckna avtal mellan två parter? Dvs. om vi kommer överens om att de inte skall sälja det vidare, jag ger dem ett reducerat pris och alla blir nöjda: Bryter det mot GPL? - Jag antar att det inte är tillåtet och förväntar mig inte att det är okej men det är ju alltid bra att fråga ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Anledningen till att GPL går före är att GPL kräver av dig som distributör att följa GPL, annars har inte du heller rätt att sprida programmet vidare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det var inte som kritik mot dig! Skillnaden mellan alla och innehavaren av programmet är ett av de allra vanligaste missförstånden med GPL så jag tänkte att det var viktigt att förtydliga det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
du får dock sälja plugins/moduler/tillägg utan att delge källkod.
så det är bara wordpress du inte får ta betalt för. Men en rak wordpress installation tar du inte betalt för. du tar betalt för dina plugins osv. ![]() finns en hel del plugins som gör väldigt stora pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det inte så att man bara måste delge källkoden såvida man sprider den? Om man säljer det som tjänst så kan man behålla källkoden för sig själv, men ändå "ta betalt" för källkoden.. Å andra sidan är är det ju enkelt att säga att man tar betalt för hostingen och "sammansättningen" av lösningen istället för Wordpress.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|