FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Tänkte sticka utomlands och plugga en period, just nu är jag extremt inne på att dra till Murmansk och plugga, av den enkla anledningen att det är just Murmansk.. Vart har ni varit och jobbat/pluggat? Varför var ni där, och vad tyckte ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har bott några ur utomlands och arbetat för diverse företag. Senaste var på Apple i Irland under två år! Tidigare har jag arbetat på IBM i Skottland och Adamo Bredband i Barcelona, Spanien. Något som man aldrig verkar kunna bli kvitt efter man bott utomlands är känslan av att behöva fortsätta flytta runt, Sverige verkar aldrig bli detsamma (iaf för mig.) Så nu bor jag i Norge och försöker lugna ner mig i flyttandet och försöka bli kvar här. Men du borde definitivt åka utomlands och jobba/studera om du inte gjort det ännu. Det är en jättebra upplevelse och man växer väldigt mycket som människa. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Barcelona och Salou (kust "stad" vid medelhavet)
Möten osv i Barcelona, en del jobb på caféer (väldigt mycket bra restauranger och mysiga caféer i Barcelona). Sedan så jobbade jag antingen vid stranden eller i lägenheten som låg på 3e-4e våningen 1½ minut från stranden (hade ett 2vånings hus innan stranden så det skymde inte utsikten :P). Hade ju kunnat göra samma sak vart som helst i världen. Vad hade du tänkt plugga? Alltså ska du plugga något på heldistans där man inte åker till skolan (svensk utbildning)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||