FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Antar att många här på forumet även Flashback surfar, och läst om självmordet live. Självklart var både Expressen och Aftonbladet ute med en blänkare, där det givetvis nämnde Flashback som källa. ( Kanske är lite onödigt? Flashback är nog tacksam för trafiken.. )
En del personer i forumet hetsade på kille å andra visste ingen om han trollade eller inte. Bilderna är streamas live och ligger givetvis ute på TPB För tankning. Om ni kom ihåg förundersökning för det tragiska mordet Arboga som kom ut på TPB för några år sedan. Vad är världen på väg? Jag är ingalunda någon moral snubbe, det börja bli sjukare och sjukare. Vad tycker Ni? https://www.flashback.org/t1322408p52 VARNING! Det finns bilder i flashback tråden, klicka inte på dem , om Ni inte vill se något väldigt otrevligt, det är alltså en ung kille som har tagit livet av live. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här var tämligen harmlöst jämfört med annat man sett på internet. Visst är det rätt extremt att streama sitt eget självmord, men det var ett eget val han gjorde. Det här är inget jag hyllar, men inget jag heller direkt känner något djupare i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Visst finns extremare! Jag kanske är lite överdriver känslig. Men tycker ändå det är tragikist händelse. Jag känner inte killen, men empati kan man väl ha för de.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med dig för en gångs skull
![]() Jag har länge ansett att sajter som Flashback borde stoppas en gång för alla. Det där med att de står för yttrandefrihet är ju rent skitsnack, han har i praktiken stött ljusskygga verksamheter av alla de slag i många år. Samtidigt är många sådana här tragiska händelser ett resultat av ouppmärksammade personer och den extremt dåliga kvalitet på psykiatrivården som är allmänrådande.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-10-11 klockan 20:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag håller med dig tartareandesire! Flashback borde stängas ner och kvällspressen borde inte uppmärksamma sådant. Jag mår skitilla efter att råkat tryckt på en länk på facebook (!) som ledde till filmen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Tittade också på en bild... Ångrar lite...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Det känns jävligt konstigt att bara sitta minuter före och skriva till folk på internet och sedan bara gå och ta livet av sig och visa det för alla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Han läsa lite i tråden innan flashback gick ner, verkar överbelastat eller något... Första reaktionen var att han lät väldigt normal när han skrev, kanske berodde på att han använde smileys hela tiden - men jag hade trott att han skojjade med till en början.
Men jag hade aldrig gjort som endel i den tråden - "du gör det aldrig din dumme fan", "idiotjävel" osv läste jag tror jag, vilket måste göra att dessa personer känner sig dumma nu. Hoppas de reflekterar och mår dåligt en bra tid framöver. Det är synd att det finns folk som mår så dåligt, och att de inte får hjälp. Det är troligtvis väldigt svårt att läsa dessa saker på folk, speciellt om man är lite rädd för allmänheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hänger på flashback en hel del. Finns en hel underhållande läsning.
Men detta. Det chockade mig något överjävligt. Wow. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Oerhört hemskt, mina tankar går till familjen. Jag hoppas att folk som skriver kommentarer där man hetsar eller på annat sätt ifrågasätter om personen kommer ta livet av sig får en tankeställare.
Man kan aldrig veta om personen bakom all text är seriös eller inte, vilket jag då tycker att man bör utgå ifrån att den är. Det är enda sättet att försöka få sådana tragiska saker att inte ske. Detta påminner som en "light" version av den incidenten när man la ut falska uppgifter om en person via 4chan så att han till slut inte orkade med alla falska anklagelser och tog sitt liv. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|