FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu verkar det ju som Googles tjänst för att ta betalt äntligen funkar, dock är jag lite osäker på fälten när jag ska mata in bankuppgifter.
Bank name: Här står det "SE check image" och jag antar att jag ska skriva SEB för bank här Bank code: här är jag osäker. Jag får inte plats med Sort code eller motsvarande. Antar att det är clearingnummer? Account number: här är det frågan om det är fulla kontonumret eller bara det efter clearingnumret. Någon som reggat sig som kan ge lite feedback. Jag har hittills misslyckats när jag provat olika saker. tack / Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Bank code" är BIC/SWIFT skulle jag tro. Kontakta banken du använder dig av så ger de dig denna kod. Det är en internationell kod för just den banken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vart ser du att det funkar för Sverige? Jag kollade precis registreringssidan och jag kan bara välja USA eller Storbritannien som land.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Australia Austria France Germany Italy Japan Netherlands Spain United Kingdom United States EDIT: Länk: http://checkout.google.com/support/s...&answer=173779 Senast redigerad av Kimppa den 2010-10-11 klockan 11:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ska prova.
Kimppa: Jag har med jämna mellanrum loggat in för att kolla. Förut fick jag felmeddelande när jag reggade men nu kunde jag regga. Det mesta är på svenska. Men, det som hände förra veckan var att Android började med support för betalappar och jag tror att det är den stora ändringen som gör att det bör funka nu eftersom man kan som utvecklare ta betalt i massa länder som svensk nu. Själv kör jag PayPal och skulle tjäna någon tusenlapp i månaden för att byta till Google Checkout. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|