FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men om allting stämmer så kan du få ut väldigt mycket värde ur tio webbsidor som länkar till varandra. En bra länk kan vara mer värd än tusen dåliga. Så ett bra utformat länknätverk får aldrig underskattas. Gör man rätt så behövs det ofta inte så mycket för att behaga Google och att tillförskaffa sig bra placeringar. Tvärtom så kan man få jobba ihjäl sig med sitt länkbygge, om man gör fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack! Roligt att läsa vad ni sysslar med. Fortsätt gärna och svara på frågorna, eller ställ egna.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har sett vissa här som säger att ni har typ 50 siter. Hur hinner ni med att uppdatera och underhålla dessa?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Japp, det kan dock vara bra om du helt enkelt bara vill få en ny sajt indexerad.
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Försöker hänga med så gott jag kan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är bättre om man skapar enkelriktade länkar. A --> B --> C --> A ... osv. Inte A <--> B <--> C <--> A Om alla tio sajter länkar till varandra så blir det totalt 90 länkar. Om alla däremot är enkelriktade borde det bli 45 st länkar totalt inom nätverket. Eller har jag tänkt helt fel nu. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-10-11 klockan 20:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Jag ser inte att glesa uppdateringar får sajter att falla i serpen. Det kanske är viktigare inom extra konkurrensutsatta serpar. Jag har ett 30-tal sajter i drift och varje sajt får inte så många timmars underhåll varje månad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Hur är det med auto-bloggar? Är det nåt att ha överhuvudtaget? Att man alltså plockar inlägg från andra bloggar, visar en del av inlägget och sen länk till källan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är ett ganska populärt ord som ger över 85 milj träffar, på andra plats ligger prisjakt... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|