FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Godmorgon.
Jag har ett problem sedan några dagar tillbaka. Alla mail fastnar i webmailen och skickas inte till Outlook expressen?!?!? Två helt olika domäner och webbhotell konton... Så felet tordes ligga i Outlooken...eller? När jag trycker på knappen "skicka/ta emot i Outlook så kommer följande fram. Ett okänt fel har uppstått. Konto: 'xxxxx.com', Server: 'mail.xxxx.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800C0133 Då måste jag logga in på webbmailen och radera för att det skall gå att "trycka" på skicka/ta emot knappen i Outlooken..... -Då kommer inget felmeddelande... så då ser det ut som att allt är frid och fröjd...tills... Ett nytt mail kommer... Då får jag göra om hela grejen igen! -Ahhhhhhh.... Någon vänlig själ som vet varför och hur man får bukt på det hela. Jag vill inte använda webbmailen.... Tack på förhand Mathias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är du säker på att du ställt in rätt saker?
En sak jag reagerade på var att du avaktiverat SSL. Hos mig så måste man ha det aktiverat. Detsamma gäller med utgående mail. Där krävs det TLS. Drog av allt mitt hår i ren galenskap innan jag insåg att jag inte satt upp något TLS/SSL för mailen. Senast redigerad av Sweely den 2010-10-08 klockan 09:53 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har inget att göra med krypteringsinställningarna.
http://support.spanlogic.net/Custome...x?articleid=13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har du rätt i. Man skulle ju kunna använda sig av Google i framtiden innan man kommer med inkorrekta spekuleringar. Ber om ursäkt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Well.......
Det var lite mycket skit som låg i outlooken... Tänker inte nämna hur många Gb som låg där men nu verkar det funka... Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett hett tips: byt till Mozilla Thunderbird
![]() |
||