FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Som jag försökt så vackert specificera i titeln så undrar jag om länk från en svensk sida till en danska ger sämre resultat än en svensk sida till en svensk sida. Vissa ord är ju rätt lika varandra mellan språken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag undrar ungefär detsamma, men mer om hur mycket "byt språk" länkar hjälper i ett nätverk sidor där det enda som skiljer är språket. T.ex. köpbilar.se länkar från sidan med Volvo bilar som är till salu till buycars.com sida med samma ämne med ankartexten "Read about buying Volvo cars in english", förstår Google relevansen trots att det är olika språk?
Jag skulle gissa att det inte är någon skillnad om du länkar från en dansk eller engelsk sida, och att det ger sämre effekt. Dock så tror jag att relevansen kan öka effekten, men söker gärna svar på det här ovan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är helt klart en skillnad men det betyder inte att det inte fungerar. Man ska naturligtvis försöka satsa på länkar på rätt språk men man kan komma långt i våra nordiska grannländer med bara svenska länkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Utländska länkar verkar fungerar bra. Finns rätt många exempel på stora sajter som har byggt upp sina länkar på stora utländska bloggar och rankar riktigt bra i SERPEN.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det fungerar väl bra så länge det inte är massa spam-hemsidor och blogglänkar (för sökmotorerna). Det visar väl på att din sida är omtalad och känd antar jag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Det är rätt naturligt med lite länkar från grannländer också, så tänk inte för mycket på det, såvida inte majoriteten av länkarna inte är svenska.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|