FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men det kanske blir en del andra distansjobb också. Varje gång jag åtar mig ett uppdrag är jag noga med att se till att det blir platsoberoende. Då kan jag själv välja var jag vill vara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag Hänger på. Har ett stort projekt på gång som säkert kan ge jobb till några andra.
Hur säkert är detta? eller är det bara en "dröm"? Har ni koll på läget? eller är det bara i planerings stadiet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill minnas att Tore Friskopp driver sin firma från Malta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi är alltså redan från starten minst tre pers (min flickvän Sara också) som kommer att åka. Vi åker oavsett, den saken är 100% klar. Nu är bara frågan, vilka vill följa med? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Förstår inte vad folk pratar om när de säger de kan leva där på 3000kr mån , vad äter ni då? ris /nudlar/kyckling - såkallad streetfood? som man köper ur gatuvagnar .
Ni som ska åka bör verkligen tänka över det nooga..nooga .. om ni har en låg budget att leva på. Jag har varit nästan överallt i thailand nu och jag klarar mig omöjligt under 1000baht per dag i käk = ca 220kr = ca 6-7000kr mat mån , och då har jag inte räknat med krogrundor. häftig tråd annars att man försöker skapa en grupp man åker med! jag hadde hakat på om det varit nåt år sen. Ska ge lite ärliga priser på vad saker o ting kostar i thailand , går inte in på boende då de varierar väldigt kraftigt. men lite mat osv . Big mac .co : 25kr korv med bröd 7eleven : 5-8kr cola 33cl 7eleven : 4-6kr öl i matäffar 33cl : 7-10kr en styckad ananas / mango/papaya ur gatuvagn : ca 5-7kr friterad kyckling ur gatuvagn lr kyckling klubba : 10-15kr en portion ris och kötwok på halfslafsigt ställe : 10-20kr cigg:10-15kr vodka : allt ifrån 20kr liter till samma priser som hemma Observera att en portion ris och kött blir du sällan mätt på - små portioner. ska man äta lite mer hyffsad mat som vi skandinavier är vana med : biff/pommes cola : 50 - 70 kr plankstek : 50-70kr pasta carbonara : 40-50 kr öl på krogen : 15-25kr bio : 25kr kaffe på cafe : 7-10kr du kan såklart leva på en tusing här hemma i sverige med om du äter nudlar varje dag. men enligt mina erfarenheter skulle jag aldrig klara mig på under 7-10 000kr mån på konsumtionsvaror . värmen gör så man är törstig och hungrig tamefan hela dagarna. det blir inte bättre av att se alla thailändare som äter 24-7 haha . jaja detta va iaf lite tankar o en lista för dem som inte vet vad det kostar i thailand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast du rabblade du bara upp priser på vad mat kostar ute. Mer relevant kanske det är vad det kostar i affären om man vill tillaga t.ex. ris och kyckling på egen hand?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|