FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Även om många andra publicerar utan tillstånd så kan ju du föregå med gott exempel och försöka få till en deal med STIM. Det kanske kan användas i sajtens marknadsföring på något sätt. Om det nu är så slappt på den fronten så kanske det inte heller kostar så mycket att få tillstånd att publicera en låttext.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
STIM har, vad jag förstår, avtal med liknande organisationer över hela världen.
Den som skriver ner en text som dikteras (eller sjungs) är inte upphovsman till texten.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bara för att det är enkelt att sprida betyder det ju inte att det är lagligt.
Låttexter uppnår verkshöjd (utom kanske Daft Punk's "around the world") och skyddas därför av upphovsrätten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag har just kontaktat en jurist för att ta reda på vad som gäller med tex sportstatistik :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag fått ett svar ifrån STIM... Man måste kontakta ALLA förlag (i hela världen då alltså, om man vill bli stor) individuellt, STIM sköter inte detta. Snacka om tidskrävande...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Här kan du få lite mer info kanske:
http://www.svenskaackord.se/nyheter/...aackordse.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har frågan om uttagen tabulatur någonsin varit uppe i rätten? Tycker inte ni ska ge er så lätt bara för att STIM inte håller med er.
![]() |
Svara |
|
|