FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag har ganska många .nu domäner och betalar väl i runda slängar ca 250 spänn styck om året för dessa hos en amerikansk host. Dvs aningen billigare än om man reggar hos nunames.com / nic.nu Jag har inte undgått att se att både Loopia och Binero erbjuder motsvarande för 99 kronor. Därav mina frågor: 1. Gäller 99 kronor enbart första året, eller även det andra osv. 2. Om 99 kronor gäller flera/varje år, kan man förskottsbetala en domän exempelvis fem år framåt (på en gång) när man reggar den hos Loopia och/eller Binero? 3. Om ja, varför tar Nunames tre gånger så höga priser och i så fall, kommer någon betala 275 spänn om året för en .nu i framtiden hos dem, när folk blir medvetna om alternativen? 4. En transfer av en .nu-domän till Binero kostar som jag förstår det 199 kronor. Ingår det ett år då, eller rentav två? Sorry för att jag frågar så mycket. Jag har förstås kikat på respektive webbplats men det var lite oklart om de exakta reglerana. Jag är mycket tacksam för ev svar!
![]() |
|
|