FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har tidigare skapat en tråd angående den här sidan men jag har gjort om designen samt skrivit om all php.
Tjänsten visar vilken sida man ligger på hos Google med ett specifikt sökord samt vilken pagerank sidan har och hur många inlänkar den har. När jag gjorde första versionen i början av maj så var det tänkt att jag endast skulle använda den själv för att snabbt kolla upp någon sida som man ganska nyligt har lagt upp eller så. Men jag länkade till sidan här på wn och det gjordes 50 - 100 sökningar varje dag, tiden gick och jag glömde bort sidan tills i förgår när jag såg att den till min förvånad användes fortfarand. Så jag satt mig ner och fixade till sidan. Det kanske inte är så mkt till design men det behövs inte till en sida som bara ska presentera några rader med information tycker jag. http://check.flipdesign.se ![]() Senast redigerad av FlipDesign den 2010-09-18 klockan 16:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte väl att sidan inte såg likadan ut när jag använde den idag!!
![]() Enkel, bra design med en bra fungerande funktion! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan du inte visa vilken position man ligger på istället? Det är väsentlig skillnad på att ligga på position 1-2 jämfört med 9-10. Om det enbart visas sida, så är jag bara intresserad av om jag ligger på förstasidan eller inte.
Fördelen med din tjänst är att den har en enkel design. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En sak som kan vara värd att nämna är att ditt verktyg inte riktigt fungerar ihop med länkkataloger som skriver ut hela URL:er.
Jag har min sida listad hos svenskasajter. URL:en till undersidan hos svenskasajter ser ut som följande: svenskasajter.com/minurl.se Och det är vad ditt verktyg hittar på Google. Min sida är i själva fallet sandboxad, och ska egentligen inte finnas med i resultaten. Men ditt verktyg visar att den rankar på sidan 2. Men på sidan 2 hittar man bara svenskasajter-länken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du borde lägga in "Google" i rubriken, så blir det tydligare vad sidan gör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Snyggt!
Skulle också vilja se vilken placering, och inte bara sida, man hamnar på. Skriver man förresten in adressen inklusive "http://" så händer det inget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
broken? händer inget när jag fyller i och trycker, förutom att de jag fyllt i försvinner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
fungerar inte i FF verkar det som, testade i chrome och då funkade sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |