Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

GAMLA prylar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-13, 23:52 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Standard GAMLA prylar

Har kommit över en riktigt gammal laptop som är supernsygg. Tänkte ha den på kontoret som extradator, men nu är jag på jakt efter lite reservdelar.

Det är en Toshiba T5200/100, en 386 med 100 mb hårddisk och 8 mb minne. Mer info finns på http://www.sinasohn.com/cgi-bin/clas...omputer=t52001

Den har två expansionsplatser, en fulllängds 16 bit ISA och en halvlängds.

Jag vill nu ha ett nätverkskort till den. Tänkte försöka bygga in ett 3g-modem jag har sedan tidigare som har TP-portar, så ett vanligt nätverkskort med ISA-ingång. Det måste vara något relativt standardiserat som fungerar både i linux och dos.

Ljudkort vore nice också, helst ett med inbyggd högtalare, jag hade ett sånt en gång i en gammal 386:a, men har inte sett det sedan dess.

Lyx vore ju om någon hade ersättningsskärmen med färg istället för min oranga skärm med 16 nyanser, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Funkar även bra med riktigt obskyra och märkliga kort, bara för att.

Skulle även vilja ha en diskettstation. Den är trasig, så jag har fått överföra saker via nullmodemkabel, trodde det skulle gå att sätta i en ny bara, men den som sitter i har en lite annan kontakt, den är något smalare och diskettstationen saknar kabel för strömmatning, den går altså i flatkabeln. Så om någon har den här gamla typen av diskettstation så vore jag glad. Gärna en 2.88 mb!

Well, GAMMAL skit skall det vara. Budgeten är ganska liten, symboliska summor samt portokostnad. Jag kan hämta om det är i Göteborg eller Stockholm.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017