FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu är Twingly-kanalen uppdaterad med alla webbrelaterade bloggar som anmält intresse att delta i bloggsamarbetet.
Twingly-kanalen: http://www.twingly.com/thecloudhost |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Allt sker per automatik men det kan vara så att Viktor inte hunnit lägga till din blogg än då du kom ganska sent häromdagen med url till Feed. Men jag kan ha fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var nog bara en delay eller något. Tidigare inlägg från min blogg fanns redan publicerade, därav frågan. Nu är inlägget publicerat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vi kan ställa den i Pionen, Stockholm annars om vi vill/känner för det. Finns kanske ingen större anledningen till det men alltid trevligt med snabbast möjliga hastighet. Har märkt av lite segande från den men gör väl inte så mycket. Var ju det som var tanken men Viktor tog tag i det hela och fick det gjort! Awesome. Vill vi flytta bloggen är de bara hojta så slänger jag upp den i Pionen, ifall Viktor är med dvs. Senast redigerad av ninza den 2010-10-24 klockan 16:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan jag lita på att det är feeden från pum som är aktuell och jag kan ersätta alla andra bloggars flöden med den?
Bra initiativ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Stefan, japp det kan du. Det är den som används och den som kommer användas. Planen är att flytta sidan till Pionen men det är inte än och det kommer meddelas till alla privat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det försent att ansluta sig till bloggsamarbetet nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller även med Sweely, det är i princip 3-4st som uppdaterar sina bloggar känns det som och sen ännu mer tråkigt inte alla som faktiskt kommenterar som var hela planen. Jag har fått kommentarer av en del men långt ifrån alla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Suck.
Ja vissa bloggar uppdaterar mer än andra. Är det inte så bloggar fungerar? Aftonbladet uppdaterar på helger, det gör inte idg. Vissa skriver vad de åt till frukost andra skriver en halv roman. Är ju det som är poängen med fenomenet "blogg". Att folk inte kommenterar är ju dock ett problem. Det är poängen med den här ringen. Att man inte kommenterar varje inlägg köper jag, vissa inlägg känner man sig helt blank inför och då kanske det är bättre att inte kommentera än att slänga in ett "+1". Ninza föreslog att lägga sidan hos honom då det är snabbare där än binero och det köper jag. Ska packa ihop en sql åt honom. Sen är väl frågan hur vi gör med andra som vill vara med. Jag får PM här på forumet i stil "lägg till mig". Tar vi med alla bloggar så länge de är it-relaterade? Kanske är bättre att folk som vill vara med skriver öppet här i tråden att de vill vara med. Sen ser jag lite andra frågor i tråden. Ja "feeden" uppdateras automatiskt. Någon blogg brukar dock dröja lite då de verkar få pingout vid vissa uppdateringar (nabillionaire främst, skum hosting?). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|