FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har en outlook 2007. Den kör imap och är inställd på att spara meddelande på imap-servern.
Ibland sparas helt random mail i den lokala PSTn's skickade mail. Några idéer på hur jag löser problemet? Jag kommer inte på något förutom att köra om outlooken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Outlook generellt (inkl. Express och Windows Live Mail) har väl aldrig varit bra på IMAP?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör gmail (google apps) via outlook, då gäller:
Sending: Do NOT save sent messages on the server. If your client is sending mail through Gmail's SMTP server, your sent messages will be automatically copied to the [Gmail]/Sent Mail folder. DO save draft messages on the server. If you want your drafts in your mail client to sync correctly with Gmail's web interface, set your client to save drafts to the [Gmail]/Drafts folder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med. IMAP-stödet i Outlook 2007 är katastrofalt. Det är tydligen
bättre i 2010. Vill du köra IMAP är det bara att byta till Thunderbird. Outlook kör man tillsammans med Exchange. Så enkelt är det. Det närmaste vi fått fungera bra är POP3 och välja att spara mailen på servern.. Men det gäller ju inga mappar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Där håller jag faktiskt inte med, Outlook fungerar utmärkt med IMAP tillsammans med Google Apps, har 6 konton på genom imap, samtliga har ca. 5-10 undermappar. Fungerar utmärkt, sen vet jag inte om imap server skiljer sig mellan varandra..
Övrigt: Har nyligen upptäckt att Google Apps / Gmail har även stöd över Exchange vilket synkar kalender, kontakter och allt annat, se http://www.google.com/mobile/sync/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|