FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#331 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En skatte sänkning med 10% och sedan själv placerat pengarna i privata försäkringar och sparat undan själv skulle gett betydligt mer. Bara att spara 10% av sin inkomst själv skulle göra att man kan vara arbetslös ett helt år per 10 år man jobbat med exakt samma levnadsstandard. Nu har vi inte räknat på bra placeringar med en avkastning på 5-50% beroende var man placerat och dom bättre förmåner att även att ha en privat arbetslösförsäkring. Det visar bara att du får sämre villkor av betala din höga skatt och låta staten vara förvaltare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-18 klockan 14:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon mer som ännu inte har bestämt sig för morgondagen?
Har själv förtidsröstat på Moderaterna men börjar faktiskt fundera på om jag ska ångerrösta på SD. Inte för att jag direkt håller med om mycket i deras politik utan mer som en protest mot det förtryck som sker (Se bl.a senaste Debatt i SVT) och där media samt eliten inom politiken ska bestämma mer eller mindre vad som är rätt att rösta på. En demokrati ska gälla alla, oavsett man tycker och tänker? Att man sen som företagare (Vilken kan antar att de flesta här inne är) kan rösta på det rödgröna där vänsterpartiet ingår har jag väldigt svårt att förstå då iaf vänsterpartiet knappast kommer vilja hjälpa oss företagare. Deras lösning på alla problem är att höja skatterna och jag tror man är helt fel ute där. När ditt bolag går dåligt, är din första åtgärd då att höja dina priser? Eller försöker du istället skära ner på kostnaderna? Istället borde man sträva efter att effektivisera hela det statliga och kontrollera vart alla nuvarande skatter går, annars riskerar man bara att höja skatterna och sedan står man där om 4 år och saknar fortfarande miljarder för att utgifterna har ökat. Behöver man tillexempel ge 340 miljoner i bidrag till konstnärer och måste verkligen museum i Sverige kosta 1.5 miljarder? Vad får man egentligen ut för dessa pengar och skulle de kanske kunna användas bättre på andra håll? Detsamma gäller många av IT-satsningar inom det offentliga där man vill efterlikna storföretagen och spendera miljard efter miljard onödiga IT satsningar, t.ex vad gäller försäkringskassan SAP-system som kostade oss skattebetalare väldigt många miljarder. Har ni inget att göra under kvällen kan jag rekommendera er att läsa igenom budgeten för 2010 för att få en insikt i hur mycket tjafs vi egentligen bekostar via skatten, http://www.regeringen.se/sb/d/11453/a/131716 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||||||
|
|||||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
Om mitt företag skulle gå dåligt så försöker jag hitta orsaken. Det behöver inte alls vara för höga kostnader som ställer till det. Dessutom anser jag inte att företagare ska ha det bättre än övriga människor. En hel del företagare röstar faktiskt på miljöpartiet och socialdemokraterna också. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-18 klockan 17:01 |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | ||||||
|
|||||||
Medlem
|
Citat:
![]() Men skulle det bli en röst på SD blir det mer som en blankröst fast som jag känner det med lite "slagkraft" och där man kan se ett resultat på att man visar sitt missnöje. Detta genom att SD eventuellt kommer in i riksdagen och då de större partier förhoppningsvis förstår att man måste låta alla partier få komma till tals oavsett om man håller med dom eller inte. Det är ju väldigt oroande t.ex att många politiker inte tar stort avstånd från de personer som under valet har stört många av de offentliga möten som SD har haft. Citat:
Även fast man röstar på miljöpartiet eller socialdemokraterna så har vänsterpartiet en stor makt när väl besluten ska tas. Citat:
Citat:
Ersättningen för konstnärer såg jag nu att alliansen faktiskt hade tagit bort från och med 2010. Citat:
Sen ligger problemet i att de tydligen inte kan prioritera vart pengarna ska gå till, ett exempel är i Gävle där jag bor där man nästan årligen köper in något dyrt konstföremål. Samtidigt har vi Sveriges högsta arbetslöshet och sämsta sjukvård. Och det var detta som jag menade lite med att de vill ta efter storföretagen, att man vill handla dyra och fina saker som man kan visa upp medans vård,skola och omsorg inte är riktigt lika roligt att spendera några pengar på. Citat:
Att det är alliansen budget är jag fullt medveten om och det går tyvärr inte att förändra en hel budget på 4 år oavsett om partiet heter Moderaterna eller Socialdemokraterna. Ta t.ex inkomstgarantin för konstärer som de nu har tagit bort. De kommer fortfarande vara tvungen att betala ut ersättning till de konstnärer som redan har fått bidraget beviljat och de kommer inte försvinna ur budget på många år. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vadå att inte SD kommer till tals? Det är ju nästan bara SD man har hört i den här valrörelsen.
SD syns alldeles för mycket i media jämfört med den andel röster de fick förra valet. Kommer Piratpartiet och F! till tals lika mycket som SD? Knappast. Vi har en 4% spärr för att vi vill inte ha 20 olika partier i riksdagen. Hur skulle TV-debatterna sett ut om även Piratpartiet, Feministiskt initiativ och Sverigedemokraterna hade varit med? Vad är det ni är så upprörda över egentligen? Att Alliansen inte vill samarbeta med SD? Alliansen vill inte samarbeta med S och V heller... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Piratpartiet och FI har under 1% av rösterna enligt mätningarna, så det är inte jämförbart. Att de även blir attacked / störda vid de möten de anordnad anser jag inte vara så vidare värst demokratiskt heller och de gör ju också att de inte kan komma till tals. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ser ut så här med de opinionsundersökningar som presenterades idag.
- Stödet för Sverigedemokraterna varierar i de olika mätningarna. Enligt SvD/Sifo tappar partiet 0,8 procentenheter till 3,8 procent, alltså under riksdagsspärren. Enligt Synovates förlorar SD 1,6 procentenheter och hamnar på 5,9. I United Minds har partiet 7,2 procent, vilket är en ökning med 0,1 procent. Enligt Novus går SD upp med 0,1 procentenheter till 4,4. - http://www.svd.se/nyheter/politik/va...iv_5352137.svd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||