FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag kan börja med att berätta att jag är väldigt ung, och därav så är det helt makalöst fantastiskt att jag haft fördelen att tjäna pengar online på det sätt som jag har gjort. Jag är väldigt tacksam för detta. I alla fall. Jag är väldigt intresserad utav livet som affiliate, det måste vara helt fantastiskt att kunna få en stadig inkomst genom att agera affiliate. Hittills har jag annonserat via mina Facebooksidor med program som är har varit öppna för detta, och det har gått riktigt bra. Jag är dock både i behov av samt givetvis sugen på att köra mer klassiskt och alltså driva renodlade affiliatesajter. Jag har förstått att domänen är en viktig del i det hela, men då de flesta riktigt bra domäner är tagna, och annars säljs riktigt dyrt, så är det svårare för mig som ung att komma igång. Det är dock givetvis långt ifrån kört men det är ju trots allt en viktig del i det hela. Finns det något knep för att klara sig ändå? Jag är också riktigt nyfiken på vad man kan vinna på att vara affiliate, jag har förstått att det kan röra sig om riktigt mycket pengar men då är det ju antagligen så att personen i fråga äger flera sidor, det blir ju till att börja med en för mig ![]() Det vore riktigt kul att höra från erfarna men även nya affiliates. Tacksam för svar! Mvh Henrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Rent generellt kan man säga att det idag är mycket svårt att få en vettig inkomst såvida man inte säljer produkter eller tjänster av något slag och det är dessutom en ganska osäker inkomstkälla.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag började med affiliating och samlade på mig ett startkapital för att senare gå vidare till att sälja tjänster istället. Inkomsterna för affiliating flukturerar ofta väldigt mycket och är som sagt en ostabil inkomstkälla, oftast. Jag tröttnade på att byta annonser och allt annat jobb det innebar men det finns ju såklart många som livnär sig på detta och får ut rejäla summor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Att leva som en affiliate är gudomligt. Men den enda nackdelen är nog att det (kanske) inte är en stabil inkomst. Man vet ju aldrig vad Google får för sig...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Bättre att satsa på en riktig business som e-handel eller egna tjänster.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En annan sak som jag personligen tycker är hur bra som helst är att man kan "konvertera" en affiliatesajt till en e-handelssajt. Tänkte göra det med en affiliatesajt i höst. Rankar (otroligt nog) #1 för min valda sökfras, och har runt 600 besökare om dagen. Sidan går hur bra som helst, och jag tänkte att jag börjar importera varorna själv istället. På så vis slipper jag företaget och affiliatemarketing, och håvar in alla pengar själv ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För att lyckas inom affilate marknadsföring och för att tjäna några som helst pengar så bör man vara erfaren och vara kunnig inom detta ämne och ha jobbat med det en längre tid som några år.
Då har man hunnit testa sig fram. Detta är anledningen till att jag inte lägger ner ngn tid på affiliate marknadsföring numera ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För att kunna bli "erfaren och kunnig" så måste man ju börja någonstans. Och speciellt om man "ska ha jobbat några år" så kanske det är en rätt bra idé att göra sitt bästa, och fram för allt börja. Det är ju även fullkomligt omöjligt att ha testat sig fram om man aldrig startar ![]() Jag tror att det varierar från person till person, somliga har lättare för att lyckas inom affiliatemarknadsföring medan andra är bättre på något annat. Jag är dock som sagt helt ny inom detta men vill verkligen lära mig samt lyckas. Men man skall inte vara negativ för då är det ju ingen idé att börja alls. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|