FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Tänkte nu göra mig av med en av mina ögonstenar då min tid går åt till andra projekt. Det gäller sidan imFlattrd.com. Ett tjänst för att öka räckvidden av flattr.com så det är möjligt att "flattra" personer istället för content. Med andra ord, imFlattrd lyfter fram personerna bakom bloggposter/artiklar/musik/bilder och allt annat som går att "flattra" ![]() Tjänsten har fått mkt god kritik och många har kommit med tips och idéer på vidareutveckling. Har även blivit erbjuden serversponsring och gratis utvecklingshjälp. Det finns med andra ord potential för att bygga upp en riktigt trevlig tjänst från en stabil och etablerad grund. Sidan är relativt enkelt uppbyggd med registrering (med aktiveringslänk i mail). När användaren registrerat sig loggar denne in och gör sina inställnignar. Dvs: fyller i kontaktinfo, länkar till bloggar/hemsidor, diverse sociala nätverk samt skriver en kort presentation. Profilbild hämtas automatiskt från gravatar.com. Ingen direkt statistik att skryta med, sidan har haft ca 2.500 unika besökare sedan den 11e juni. Trafiken kommer i första hand från Tyskland, därefter Sverige. Detta beror främst på att Flattr slagit igenom i större utsträckning bland tyska bloggare och nättidningar. Inkomster är obefintliga då jag valt att inte annonsera på sidan. Sidan är kodad i PHP med MySQL som backend. I skrivandets stund finns det 221 registrerade medlemmar och varje gång det dyker upp nån tysk bloggpost brukar det ramla in ytterligare några fler. Sidan har även nämnts på TechCrunch.com. http://eu.techcrunch.com/2010/07/06/...th-real-money/ Demokonto: E-mail: demo Lösenord: demo Utropspris: 8.000 kr En veckas auktion från tidspunkten för första budet som motsvarar utropspriset. Bud som inkommer sista timmen förlänger auktionen med 1h (och så vidare). Kan även tänka mig att byta mot något roligt ![]() För att vara lite annorlunda så föredrar jag frågor i tråden då det säkert är flera som sitter med samma funderingar ![]() Skrev en bloggpost om försäljningen här: http://penttinen.se/imflattrd-com-is-up-for-sale/ Med vänliga hälsningar Pelle |
|||
![]() |
![]() |
|
|