FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
tartareandesire:
Syftade mest på att han skulle få en dator i lön.. Men visst.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som jag ser det har du gett honom ett uppdrag. Han har inte gjort något fel. Det är du och din kollega som strulat till det.
Det är inte den anställdes fel och jag anser att ni ska betala honom full ersättning för det jobb han skulle ha utfört. Normal uppsägningstid är sällan kortare än två veckor, snarare längre.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Det är flera saker som låter lite skumt, en dator värd 3-4 tusen för 2 veckors arbete.
Dessutom misstänker jag också att ni tänkt betala honom svart, köpa datorn på företaget och ge honom, nej, riktigt så kan man inte göra. Om ert företag köper in en dator, måste den givetvis finnas kvar i företagets ägo - om ni inte säljer den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Din kompis lär väl få lära sig en nyttig läxa om varför man bör ha skrivna avtal i förväg...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Det har ingen som helst betydelse att han inte hann göra något av jobbet, innan du avbröt uppdraget, ett avtal är ingånget och ett avtal ska hållas ("Pacta sunt servanda", "Avtal skall hållas" är en grundläggande rättspraxis i romersk rättstradition sedan flera tusen år tillbaks)! Att din kollega gjorde jobbet på 4 dagar har inte heller någon som helst betydelse i sammanhanget, om han är så dum att han dubbelarbetar och gör samma jobb som en person ni anlitat så är det hans personliga problem. Den ni anlitat för jobbet ska inte behöva lida för att din kollega betett sig som ett svin. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-08-31 klockan 18:18 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|